Wednesday, September 24, 2008

tahun ke tiga tanpa mu....

Salam Mak,

Hari ni 24.09.08 tahun ke tiga yati beraya tanpa mak... tahun ke empat insyaallah yati akan memasak di kampung untuk juadah hari raya... tahun ke dua kami beraya tanpa abg mat...

Selalu yati ingat mak... rindu sangat.. macam arini... awal lagik yati dah sedekahkan mak surah yassin... yati sentiasa mendoakan kesahteraan mak di sana... semoga ALLAH meletakkan mak di kalangan orang-orang yang beriman...

tahun tu mak sempat nak meraikan hari lahir mak yang ke 57 tahun... tapi mak tak sempat pun nak meraikan hari raya bersama menantu mak yang memang lama mak tunggu... malahan menyambut pusa pun mak tak sempat.. mak pergi seminggu sebelum kita menyambut ramadan... itu tampapran yang hebat buat kami yang mak tinggalkan...

mak,
sampai sekarang yati tak ada tujuan untuk menelefon.. kalau dulu, mak orang yang sentiasa menjadi orang yang pertama yati telefon di kala petang.. bertanya juadah berbuka apa yang mak masak.. tapi dah 3 tahun yati tak bertanya.. kalau ada pun cuma pada mak ngah atau pada wanco... waktu ati emosi sangat mak... yati rindu sangat denga mak... kalau boleh la yati mintak pada ALLAH, mak datanglah dalam mimpi yati, lewat lena yati kala malam... yati teringin nak tengok mak... mak tak teringin ke nak tengok cucu mak... skang ni mak dah ada cucu lelaki tau... anak adik... kalau mak ada mak mesti orang yang paling gembira...

mak,
Kenapa mak pergi cepat sangat... bukan yati menyesal takdir.. tapi ada waktunyer yati perlu sangat mak di sisi yati... kadang yati terngiang-ngiang suara mak.... teringin nak dengar mak panggil nama anak yati ilya.... mak.. mak datang lah dalam mimpi yati, yati rindu sangat kat mak... macam yati rindu dengan abg mat... mak dalam bulan ramadan ni mak datang lah dalam mimpi yati... yati tindukan mak... rindu yang teramat...rindu yati kasih yati sayang yati pada mak memang tak pernah bersempadan... abah, semenjak mak tak ada alhamdulillah abah lalui hidup abah seadanyer... tapi yati tau, bila mak tak ada abahlah orang yang paling sedih, paling sunyi.. bila rusuk yang di berikan pada kekasihnyer di bawa pergi... walau abah nampak tenang, tapi yati tahu, abah sentiasa mengingati mak... abah pencinta yang setia mak.... abah berusaha menjaga tinggalan mak di sini... kami suma. kami semua tinggalan mak... buktinya, abah tak pernah menyusahkan kami.. abah berusaha menghiburkan hati kami...

Mak,
untuk sekian kalinyer yati luahkan, yati rindukan mak... Mak.. yati dokan mak dan abgmat di tempatkan di kalangan orang2 yang di kasihi ALLAH, di rahmati... Semoga mak tenang di sana...

Monday, September 8, 2008

Selamat Hari Lahir sayang mama...


Salam sayang mama...
Selamat hari lahir yang kedua... Mama senantiasa mendoakan yang terbaik buat sayang mama Nur Ilya Yasmeen. Dua tahun rasa terlalu pendek.. kejap anak mama dah dua tahun dah mula bercakap.. hehehe...

Mama doakan semoga ilya membesar menjadi anak yang solehah, anak yang bertakwa, anak yang slalu sejukkan mata hati mama...

ilya, mama tahu ilya tak pandai baca.. tapi mama nak ilya tahu mama bersyukur pada ALLAH kurniakan ilya pada mama & babah sebagai pelengkap hidup mama & babah... .. Alhamdulillah
.....................
Hari ni besday ilya, anak kesayangan ako.. dah dua tahun dah... tapi dia dah tiup lilin masa 8 aug 08 arritu.. atuk dia kata nanti 8 sept bulan posa... hehehehe... apa pun pagi tai masa kejutkan dia bangun tido.. ok... senyum je... meleret je senyum... tambah plak ako nyanyikan lagu hepi besday .. makin mengada jadinyer.... makin melembikkan badan... terbit satu perasaan yang memang ako tak dapat ungkapkan... rasa istimewa sangat... cingginilah rasanya perasaan seorang mama...

Tuesday, September 2, 2008

Salam Ramadan Al Mubarak

Salam Ramadan....

Semoga Ramadan kali ini lebih di berkati... Semoga Ramadan kali ini lebih di berkati Allah.. Semoga Ramadan kali ini menjadikan ako umat Nabi Muhammad yang lebih baik, menjadi hamba Allah yang lebih tekun.. Semoga ukhwah antara kami makin baik....Semoga apa jua amalan ako di bulan ini di berkati...

Bulan posa cam ni m ulalah ako teringatkan arwah mak... masuk tahun ni dah 3 tahun berpuasa dan insyaallah beraya tanpa mak... rindunyer Allah je yang tau...




counting..... tik tok.. tik... tok... nak dapat anak sedara baru... bestnyer...