Wednesday, December 31, 2008

Selamat Datang 2009.. Selamat Tinggal 2008

Salam...

Alhamdulillah... walau ada yang kata tahun 2008 banyak yang negatif.. tapi bagi ako sekeluarga bersyukur atas apa jua yang di lalui... Sumer adalah qada' dan qadar Allah....

Allah murahkan rezeki ku untuk memiliki rumah sendiri tempat ako suami anak dan adik ako berteduh... Betapa pun ujian yangako lalui... namun ako yakin pencapaiannyer pasti manis. Ako berterima kasih kepada sumer yang banyak sangat mambantu ako dan suami... Ako dan suami amat terhutang budi atas jasa-jasa kalian.

Bulan december banyak catatannyer.. hari lahir ako, hari lahir suami, hari lahir along, hari lahir irfan, ulang tahun perkahwinan ilya, ulangtahun perkahwinan adik... banyak sangat... 2008 ako dapat ramai anak buah.. dan ako mendoakan dengan kedatangan 2009....
(**) abang ako and abang ipas ako di kurniakan putra atau putri atau dua2 skali
(**) abah sentiasa sihat... and rajin dok umah ako teman ilya

(**) Jai berjaya cemerlang gemilang dan terbilang dalam pelajarannyer dan hidupnyer
(**) kak yong ako menjadi seorang wanita yang lebih tabah
(**) akak sebelah ako ni cepatlah di propose
(**) Ako sekeluarga di murah kan dan diberkati rezeki oleh Allah
(**) adik blakang ako pun sama gak
(**) Zack teman ako yang bakal menjadi isteri orang besok akan di kurniakan baby cepat tau
(**) Mag... Dapat tambah kepadatan penduduk sungai petani
(**) Ako... hehehe.. cdgnyer nak tambah gak kepadatan peduduk KL nih hehehehe

Itu sebaris dua harapan ako untuk tahun 2009... masih banyakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk lagik.. tapi tak pe sikit-sikit ye.. banyak sangat nanti susah nak penuhi...

Semoga kedatangan 2009 memberikan jutaan kebaikan kerahmatan untuk kita...

Wednesday, December 17, 2008

hak atau batil

hak atau batil...

tepuk dada tanya iman...

12 December :: Happy Birthday My Dear

Happy Birthday My Dear... I love U so Much.. Thanks for everything.. Semoga Allah panjang umur, murah rezeki dan berbahagia di samping saya dan anak...





Friday, December 5, 2008

tetiba nak nyanyi lagu nih

Dari sudut hati yang terluka
dengan niat suci yang membara
ku curahkan semua harapan ku yang ada
kerana ku terlalu menyinta
ku singkirkan tiap keindahan
ku lepaskan apa yang ku genggam
tiada ku inginkan keraguan mu
kian berpanjangan tanpa pedoman
keteguhan cinta ku pada mu
membuat ku tak merasa jemu
seringkali pertanyaan
yang cuba aku timbulkan
padamu itu hanya kebosanan
bagaikan ada kesamaran
di dalam sinar pengharapan
puas sudah mencari silap ku
puas sudah meneka hati mu
tiada ku temui
jawapan mu yang pasti
yang memberi ketenangan diri
.**Tapi ako teringin dengar cik na yang nyanyikan lagu ni tuk ako.. huhuhu

Wednesday, December 3, 2008

hari tu dah lepas dah....

Semalam hari lahir ako... tapi sayang ibu yang melahirkan ako ke dunia dah meninggalkan ako.. Selamat Hari Lahir.. Semoga Allah sentiasa merahmati, memberkati dan memurahkan rezeki ke atas ako hambanyer .. Aminnn

Friday, November 28, 2008

donut oh donut jco

Semalam... seperti yg di janjikan ako n cik na melangkah gagah menuju ke pavillion semata-mata untuk menikmati donut JCO. Beratur yang panjang.... harga oklah... tapi yang ako tak tahannyer ice blended dia boleh beli 6 ketul donut tu balik... Tapi dia macam tahu je kegusaran hatiku derang bagi donut simple tu 2 ketui sbb beli 2 ice blended... Tapi dek kerana cik na kata... kita tak slalu ke sini kak.. baik kita minum n makan donut ni... terasa macam nak duduk sampai petang je kat situ.. ter alpa la pulak kan...

tapi kan... kesian tau, jauh kitorang menapak tunggu teksi.. waktu tu kan kesian tengok cikna.. byk kali tumit kasut dia terseret.. yelah kat tangan ada dalam 15 ketul donut dalam kotak oren tu... Tapi sumer kerumitan tu berakhir bila kitarang dapat teksi yang sekali gus menyediakan khidmat konsultansi... charge 40 posen extra ye...

Nak tunjuk gambo tapi tak ada... masuk jelah webti tu ye...

Cikna.. thanks ye menemankan akakkkk ni ye...

Thursday, November 27, 2008

entry yang tertangguh...

20 September 2008
Gambar selepas 7 hari di lahirkan..tembamkan....

Azim.. lama atuk tunggu azim lahir tau...

Sayang maklong.... Ni gambar azim waktu berusia 1 bulan 7 hari

Nangis la pulak..

Ini gambar terbaru azim.. kepala dia dah botak.. ayah dia dah cukur


Alhamdulillah.. setelah bertahun abah menanti cucu lelaki dalam keluarga Nazri @ Nazari.. akhirnyer tanggal 20 September dia lahir ke dunia... betapalah dugaan semasa mamanyer mengandungkan dia... Alhamdulillah... Muhamad Afiq Hazim Bin Mohd Azahar. Lahir pada pagi sabtu bersamaan 20 september 2008.. cantikkan tarikh lahirnyer 20.09.2008...




14 November 2008
Ni cerita keluarga makngah plak... bertahun mak ngah menunggu kehadiran cucu perempuan... akhirnyer doa makngah di makbulkan Allah... Allah kan maha mendengar.... Dia akan memakbulkan doa hambanyer yang di pohon dengan hati yang ikhlas... Sepatutunyer due pada besday ako december, tapi memang dia nak tengok wajah mama, ayah lebih awal... Izzah Nur Dhini Binti Mohd Ikhwan yang bermakna "kekuatan Cahaya Agamaku"... Lahir subuh 14 November... Semoga dengan kelahiran Dhini mereka lebih bahagia.... Dhini Selamat datang ke dunia.. Buat Yaa & Wan.. tahniah... Be the best mamy and daddy ya...Makngah... jangan nangis... doa makngah dah di makbulkan...

Baru 3 hari di lahirkan











Wednesday, November 26, 2008

Selamat Pengantin Baru Tahun Ke 2



"In progress" itu perkataan yang pernah abg ako cakap masa ako tanya dia masa dia asyik engage kat tepon sambil kaki dia sepak-sepak batu kat tepi jalan gombak tu... N ako masa tu memang yakin yakni abg ako dalam alam percintaan... N ako pun seakan yakin kali ni mesti menjadi... Ako tengok muka abg ako tu dah mula nampak merah, dah mula nampak ada alur-alur darah memerah... Sbb sebelum tu ako tengok down giler... tak bermaya....
Tapi itu dulu... lama dulu... Skang ni tengok... hah.. bahagiakan... sumer manusia berhak merasai kebahagian tau...
Ok tak nak melalut lebih lama n takut kena marah ye jugak nih... hehehehe... Selamat Pengantin Baru untuk tahun kedua buat abang ako... Abg Lin & Kak Su.. Yati mewakili adik beradik sumer sentiasa mendokan kebahagian kalian berdua sepanjang ayat dan mendoakan yang terbaik.. Sentiasa di Rahmati Allah...
Kami sumer bersyukur di kurniakan abang dan kakak seperti kalian...


Tuesday, November 25, 2008

tetiba je




tah la... tetiba je ako ngan harena hamid teringin nak makan donut kat JCO http://www.jcodonuts.com.my/ kat Pavillion. Tah la.. penangan besday bulan 12 ni masalah tau..
Cikna.. Esok kita ye... cikna dah gaji kan...




Monday, November 17, 2008

makan lagik... patut la ako ni montel.....




Burpppp.... alhamdulillah... buruk betul kan bunyiknyer.. sendawa macam shrek.... tanggal 13 Nov 08... department wat makan2 lagik.. kali ni kat luar plak... kat restoran yang slslunyer ako lalu je kat situ... n dulu kawan ako kata, kacang panggang dia. bukan kkacang tanah tu ye... tapi kacang panggang yang dalam tin slalunyer tu.. beso saiznyer.. tah, ada le beso duit syiling 5 kupang kot... bapak segala kacang tu...



Brownies ni derang bagik 6 potong je... hmmm... tapi oklah memang patut pun 6 potong je... rasanyer punyalah manishnyer... kalah kueh taik itik kat kelate tu... tak abis...


Ni kebab ayam.... ayamnyer ada la brapa ketui ye... di selang seli ngan bawang, cendawan, capsicum dan carot.... nasik 3 sudu... hehehehehe.. opss ada salad kobih purple...


Ni ako tak tau ayor apa... tapi pastinyer ako minum seteguk atau sesudu kecil je... rasa ako tak tau rasa apa... ako cuma makan ceri dia je.... di berikan hanya kepada besday boy/gal.. tima kcih acik pija


Ni En Nas (tiada gambar wajah) makan lamb chop.... nipis dan kecil.... ako tak tau rasa dia cam na... tapi oklah kot... tp ako tak dengar En Nas (tiada wajah dalam gambar) sendawa pun.. nampak tak roti tu yang dalam baldi aluminium tu? hah.. tu makan cicah dengan sup kat bawah ni...

So, di persetujui oleh ahli komunis opsss komiti... pegilah ke Roadhouse grill ... Ala2 haunted house la tu... hmm... kalau agak rasa perut tu beso macam perut nas.. mmg tak sesuai makan kat situ... tapi kalau perut ala2 macam perut cikna.. sesuailah kot.. tambah kalau waktu tu makan ngan kekasih atau bakal suami.. memang la sesuai.. tak makan pun kenyang.. makan nasi sesudu atau fries sebatang pun dah kenyang kan... ok stop merepek.. tengok je lah gambor kat bawah ni yang menceritakan betapalah bahagianyer kami berada di sana...
tapi kan, ako wakil cikna sekali nak bagitau "bos, kitorang punya bulan disember tak nak makan kat situ tau... pegi tempat yang lagik best ye" di harap bos baca ye... heheheheh




































































Friday, November 14, 2008

cerita ceriti

cerita kelakar dulu....

pada sesapa yang pernah sesekolah ngan ako dulu terutamanyer masa form 2 (mmg dah lama.. berbelas tahun) tapi ako nak citer gak... mesti kenal ngan yuhanis... anak cikgu yusop.. anak lelaki ye... mmg ako tak sangka... ako terima call dari member lama memberitahu ako la ni dia jadi polis trafik kat Kuala Kubu baru.. hahahahhahahaa... zaman sekolah memang tak ada tokoh dia macam polis.. ako pun heran... ako pun tepon dia semalam.. hehehehehe dia tau ako yang tepon sbb pidah dah call dia dulu mintak izin bg no hp kat ako.... ahh... dia masih terover peramah macam dulu... siap tanya ako cam na lagik.... tembam ke atau dah kurus... geram ako... tapi ako kata "nko akan rasa rugi sbb tak kawin ngan ako" hehehehehhehehee.. kalu la hubby ako tau... gurau je ye bang....

Cerita gumbira...



Ako dapat anak sedara gal.. mestiiiiiiiiiii kiut macam maklang dia ni kan.... Ni pasangan yang dalam gambo atas nih... tadaa..... dah jadik mama n ayah kan... Ako harap Yaa bagi nama macam yg di persetujui... sbb ako nak panggil dia dengan Dhini... Ako memang nak panggil dia dhini... Yaa, kakak memang nak panggey dia Dhini tau... Dia lahir hari ni... Subuh tadi.. pagi tadi ako dapat SMS.. lahir kat spital Kuala Kangsar.... Ako tak tengok lagik dia cam na... tapi pastinyer anugerah ALLAH tu comey... sebaik2 ciptaan NYA... Yaa, la ni dah jadi mama tau... mama sporting ye.... second esok nanti boy ye... Kakak nak balik, tahun baru ye kakak balik, Dhini mesti dah besar skit kan... Maklang dah berani angkat.. Almaklumlah, ilya lahir dulu 4 kg lebih... heehehehehe... Shini berkongsi tarikh lahir ngan Mira... 14 Nov... semoga kalian semua berbahagia ye... Yaa, hadiah anniversary pertama jugak kan ?.. heheheh... tahniah buat ilya, ikwan dan makngah sekeluarga serta pak wahid sekeluarga....

Thursday, November 6, 2008

aghhhh... Seksa rasanyer

Aduhhh... lama ako tak di datangi demam, sakit kepala dan loya yang melampau-lampau... Tapi selasa dan rabu aritu ako terpaksa me mc kan diri... Tak ada kederat ako nak drive ke opis apatah lagik nak menyiapkan sumer kerja2 ye menimbun di opis... Kepala rasa berat sangat, sampai hari ni setelah 2 hari mc berehat di rumah... Kepala masih berat... tekak punrasa pahit sangat.. tapi perut berlagu lapo. Sakit kepala paling ako tak tahan...

Semalam, kali kedua hubby bawak ako ke klinik.. Jumpa doktor yang sama... Doktor kata ako stress... Tu menyebabkan ako sakit kepala.. rasa loya-loya, muntah-muntah. Ye ke ? Stress ke ako nih ? rasanyer baru ari isnin aritu ako enjoy je keja dan bergelak ketawa dgn cik na n cik jila... Kalau sebelum tu doktor bagi ako ubat migrain, ubat sakit tekak n ubat tahan sakit untuk sendi2.. Semalam doktor bagi ako ubat tido... Doktor kata biar ako dapat tido yang berkualiti...

Ok jam 10pm ako makan... tengah sedap ako tido, ada plak suara2 yang panggey ako.. apa jai nak nih.... Aduh... Rupanyer dia salah tengok jam.. masa tu dah jam 1.45 pagi... dia ingat baru jam 9 malam. nak pinjam tepon.. Ya Allah, ako rasa macam nak sekeh je... Lepas je terjaga langsung ako tido ala-ala tdo ayam.. tertido kejap pastu terjaga... Sampai la azan subuh ako terus bangun...

Ya Allah, sembuhkan la cepat sakit ako nih... ni terasa loya2 lagik nih

Friday, October 31, 2008

Letih yang meletihkan teramat

Berita beberapa minggu lepas masih bergayutan... macam mana ako nak kesana... tapi ako terpaksa. Dalam keaadaan ekonomi sekarang ako memang tak ada pilihan... I have too. Ako terpaksa turun seawal pagi.. Ako tak kisha kepenatan ako, ako tak endah keletihan ako.. tapi ako kasihankan si kecil tu.. jam brapa dia dah nak terpacak di taskanyer? dan bila matahari dah terbenam baru dia kembali ke rumahnyer... Sedihkan... dia terpaksa mengharungi keadaan sebegitu selama 5 hari seminggu... Sedangkan tadi pun dia dah merengek tak nak ke taska. Baru nak masuk hari ke 5... Aduh.. Sayang, mama terpaksa... Demi anak mama demi keluarga kita. Insyaallah, Allah mesti permudahkan perjalanan hidup kita dan permasalahan... segalanyer pasti berjalan lancar dan pasti menyeronokkan... Sabar ye sayang.. Buat suami, harap awak faham situasi saya sekarang.. Terpaksa demi keluarga semua... Buat Jai, belajar erti hidup....

Tuesday, October 21, 2008

Raya yang panjang

Salam aidilfitri...
Dah hampir ke penghujung syawal baru ako berkesempatan dan bersemangat untuk update blog.. Bukan tak ada masa.. tapi malas selebihnyer...

Satu lagi, hari ni merupakan hari pertama ilya ke TASKA.. aduh terharunyer ako pagi tadi... rasa macam terngiang ngiang suara dia menangis panggil nama ako tatkala ako meninggalkan dia di taska di depan K4 tu. Nak buat cam na... ilya mesti kena belajar berdikari.. belajar membawa diri... Tapi masalahnyer ako rasa kalau boleh setiap jam ako nak menghubungi taska tu.. nak tanya samada dia ok atau tak kat sana... kesian lahh... slalunyer dia manja sungguh dengan opahnyer, tapi bila opahnyer kembali ke kampung, dalam rela paksa ako perlu hantar dia ke taska.. huhhuhuhuhuhu... tapi masa ako call cikgunyer kata dia ok... so, maknanyer mesti sama kan ?

hari ni ada jamuan ari raya di opis... aduh meriahnyer... macam macam ada... ni ako upload sekeping dua gambar yg menggambarkan kegembiraan makhluk2 disini...




Apapun kepada sponsor terima kasih..






bestkan... ako terpilih jugak dalam lucky draw.. dapatlah pen....




Wednesday, September 24, 2008

tahun ke tiga tanpa mu....

Salam Mak,

Hari ni 24.09.08 tahun ke tiga yati beraya tanpa mak... tahun ke empat insyaallah yati akan memasak di kampung untuk juadah hari raya... tahun ke dua kami beraya tanpa abg mat...

Selalu yati ingat mak... rindu sangat.. macam arini... awal lagik yati dah sedekahkan mak surah yassin... yati sentiasa mendoakan kesahteraan mak di sana... semoga ALLAH meletakkan mak di kalangan orang-orang yang beriman...

tahun tu mak sempat nak meraikan hari lahir mak yang ke 57 tahun... tapi mak tak sempat pun nak meraikan hari raya bersama menantu mak yang memang lama mak tunggu... malahan menyambut pusa pun mak tak sempat.. mak pergi seminggu sebelum kita menyambut ramadan... itu tampapran yang hebat buat kami yang mak tinggalkan...

mak,
sampai sekarang yati tak ada tujuan untuk menelefon.. kalau dulu, mak orang yang sentiasa menjadi orang yang pertama yati telefon di kala petang.. bertanya juadah berbuka apa yang mak masak.. tapi dah 3 tahun yati tak bertanya.. kalau ada pun cuma pada mak ngah atau pada wanco... waktu ati emosi sangat mak... yati rindu sangat denga mak... kalau boleh la yati mintak pada ALLAH, mak datanglah dalam mimpi yati, lewat lena yati kala malam... yati teringin nak tengok mak... mak tak teringin ke nak tengok cucu mak... skang ni mak dah ada cucu lelaki tau... anak adik... kalau mak ada mak mesti orang yang paling gembira...

mak,
Kenapa mak pergi cepat sangat... bukan yati menyesal takdir.. tapi ada waktunyer yati perlu sangat mak di sisi yati... kadang yati terngiang-ngiang suara mak.... teringin nak dengar mak panggil nama anak yati ilya.... mak.. mak datang lah dalam mimpi yati, yati rindu sangat kat mak... macam yati rindu dengan abg mat... mak dalam bulan ramadan ni mak datang lah dalam mimpi yati... yati tindukan mak... rindu yang teramat...rindu yati kasih yati sayang yati pada mak memang tak pernah bersempadan... abah, semenjak mak tak ada alhamdulillah abah lalui hidup abah seadanyer... tapi yati tau, bila mak tak ada abahlah orang yang paling sedih, paling sunyi.. bila rusuk yang di berikan pada kekasihnyer di bawa pergi... walau abah nampak tenang, tapi yati tahu, abah sentiasa mengingati mak... abah pencinta yang setia mak.... abah berusaha menjaga tinggalan mak di sini... kami suma. kami semua tinggalan mak... buktinya, abah tak pernah menyusahkan kami.. abah berusaha menghiburkan hati kami...

Mak,
untuk sekian kalinyer yati luahkan, yati rindukan mak... Mak.. yati dokan mak dan abgmat di tempatkan di kalangan orang2 yang di kasihi ALLAH, di rahmati... Semoga mak tenang di sana...

Monday, September 8, 2008

Selamat Hari Lahir sayang mama...


Salam sayang mama...
Selamat hari lahir yang kedua... Mama senantiasa mendoakan yang terbaik buat sayang mama Nur Ilya Yasmeen. Dua tahun rasa terlalu pendek.. kejap anak mama dah dua tahun dah mula bercakap.. hehehe...

Mama doakan semoga ilya membesar menjadi anak yang solehah, anak yang bertakwa, anak yang slalu sejukkan mata hati mama...

ilya, mama tahu ilya tak pandai baca.. tapi mama nak ilya tahu mama bersyukur pada ALLAH kurniakan ilya pada mama & babah sebagai pelengkap hidup mama & babah... .. Alhamdulillah
.....................
Hari ni besday ilya, anak kesayangan ako.. dah dua tahun dah... tapi dia dah tiup lilin masa 8 aug 08 arritu.. atuk dia kata nanti 8 sept bulan posa... hehehehe... apa pun pagi tai masa kejutkan dia bangun tido.. ok... senyum je... meleret je senyum... tambah plak ako nyanyikan lagu hepi besday .. makin mengada jadinyer.... makin melembikkan badan... terbit satu perasaan yang memang ako tak dapat ungkapkan... rasa istimewa sangat... cingginilah rasanya perasaan seorang mama...

Tuesday, September 2, 2008

Salam Ramadan Al Mubarak

Salam Ramadan....

Semoga Ramadan kali ini lebih di berkati... Semoga Ramadan kali ini lebih di berkati Allah.. Semoga Ramadan kali ini menjadikan ako umat Nabi Muhammad yang lebih baik, menjadi hamba Allah yang lebih tekun.. Semoga ukhwah antara kami makin baik....Semoga apa jua amalan ako di bulan ini di berkati...

Bulan posa cam ni m ulalah ako teringatkan arwah mak... masuk tahun ni dah 3 tahun berpuasa dan insyaallah beraya tanpa mak... rindunyer Allah je yang tau...




counting..... tik tok.. tik... tok... nak dapat anak sedara baru... bestnyer...

Wednesday, August 20, 2008

Lambat laieeeee

Ako lambat.. tapi tak pa... tengah malam tadi ako dah sms g tau arini ako lambat g opis..

Leka ako membaca coretan2 saharil.com... ako tertarik dengan tulisannyer bertarikh 4 mar 2008... petikan dari penulis 'Rumi'. Ako pun ak kenal sapa itu Rumi.. tapi yg nyata memang ako tertarik dengan tulisannyer...


Kataku, "hatiku terlalu kerdil, kenapa kau mutkan duka terlalu besar,"
"lihat" balasnyer
"matamu lebih lagi kerdilnyer, bisa mampu melihat seluruh alam,"


mendalamkan maknanyer......

Maaf saharil... ako memetik tanpa izin...

Monday, August 18, 2008

Tenang.. bertenang ako

Salam...

Ako dah bertenang.. ako dah muhasabah diri. Dah bukan ako yang punya.... ako lepaskan... ako punya lebih besar n lebih berharga dari itu... ako punya keluarga senantiasa mengambil berat, anak, suami, adik-adik sanak saudara yang sentiasa prihatin... dan teman2 yang ambil tahu.....

Wednesday, August 6, 2008

today i feel like a loser

today i feel like a loser........ hope it's only for today not tomorrow or forever....

Tuesday, August 5, 2008

Salam...

Susahnyer nak jaga hati sumer orang... tapi kadang orang tak perasan kata2 yang keluar tu boleh menyakitkan perasaan orang lain...

Manusia... Tabi'i manusia kan sememangnyer begitu... jadi jangan hairan... Bersyukur dengan apa yang kita ada...

Tuesday, July 15, 2008

rindu.. syahdu

tetiba je arini ako rasa bersalah. sesaja ako tulis dengan tulisan biru... biar orang tahu ako sedang merindu..

Maaf kak yong,
Lama rasanyer tak hubungi kak yong, bukan dah lupa tapi buruan masa yang agak sibuk dan badan yang lelah membuatkan malam waktu nak terlena baru terbayang wajah kak yong dan 2 putri comel tu di depan mata.. tapi tadi dah di sebarkan kerinduan ini pada yang berhak... riang suara kak yong di sana... Alhamdulillah... Kakak ku memang seorang yang kuat.. seorang yang tabah, walaupun tiada abang ako di sisi...

Dan... cerita suamiku pagi tadi asyik terngiang ngiang dan berulang ulang ako dengar... kenapa ako terlampau tersentuh dengan cerita tersebut... sedangkan ako pun tak pernah bertemu.. Tapi ako doakan semoga permergian zidan anak kpd teman suamiku di rahmat Allah dan di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman...

Friday, July 11, 2008

bersawang....

Itulah yg cik na kata semalam pasal blog ako.. itu yang dia LAN MSG semalam... ako kata labah-labah tengah salin kulit jadi TARANTULA...

Ako rasa semalam ako angin je satu badan... ako malas nak tulih kenapa... tapi ako kadang perasan gak... memang ako perasann memnag ako notice... Tapi ako nak buat cam na... rasa hormat mengatasi segalanyer.. tau cikna... Walau kadang terlepas la jugak kata2 manja n sinis ako nih...

oklah malas nak tulih panjang2... lu pikir la sendiri... kata nabil.... cikna lu pikirla sendirik...

AHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA... ako bengang

Wednesday, June 25, 2008

Baru prasan...

Salam... Lamanyer tak update blog... alahhhhh bz lah.... macam "cik na" jugak... dah ada yang bertanya, sibuk beno ke sampai dah lama tak update..kalau nak di istilahkan sibuk rasa macam malu plak... macam lah orang lain tak sibuk... tapi rasanyer tak sibuk dengan rutin di opis nih, tapi sibuk pasal umah baru kot... yeahh... yeah... yeah... insyaallah nanti pertengahan julai pindah umah baru... sronoknyer... Lani ni ako ni sibuk la pulak dengan wiring, cabinet, segala macam...


Tapi satu ako bengang... Adalah plak kejadian yang tak sukanyer ako nak tau.. kenapalah ako men'capang'kan telinga dengar citer tu. Ako ni bukanlah penakut.. cuma kurang berani je... Ako nak citer pun kang takutlah plak... member2 takut nak datang umah ako... Ako tak 'bela' apa2 ye.. jangan salah tafsir plak... Hmmm.... tapi memang nak citer jugak, sbb ako boleh berkongsi perasaan takut dengan korangkan.. ehehehehhee...


Dalam dua minggu atau 3 minggu sudah adalah pulak makhluk yang Allah dah kurniakan akal fikiran yang sempurna tapi membuat keputusan yang sungguh durjana.... Dia telah menjatuhkan dirinyer dari tingkat 11 apartment area umah baru ako tu ke bawah.. ke ground floor.. kalau terus underground tak payah jatuh2 takboleh ke? Apa lagik, bayangkanlah tubuh yang di jatuh.. kalau dia masih bernyawa masa tiba di bawah memang dia superwoman... tapi masalah sebaliknyer... So, apa conclusion korang.... kuang.. kuang.. kuang.... Hmmm... ako pun terpikir apa yang korang pikir.... tapi bukan blok ako lagipun mengadap blok orang lain... ako blakang... so jangan pandang depan ye....


Biarlah... dia pun dah SELAMAT... tak yah pikir lagik...Lantaklah dia.. bukan ada kena mengena ngan ako pun... Keja ako ok kat opis cuma kadang macam tak cukop keja je... cik zela n cik na cam slalu je jaki kat ako nih... Bukan salah ako... dah memang cam tu... Alamak.. bau nasik lemak cikna kat belakang ni menyucuk2 idung ako... nasib ako dah kenayang makan nasik goreng mak ram...


Bulan no ako tak dapat bonus... bukan ako je kalau ako tak dapat maknanyer kak zela, cikna, william, bai, kak roy n sumer kakitangan kat opis ni tak dapat... kalau derang dapat memang ako akan 'tuba' derang.. kejamkan ? sometimes we need to be cruel to succes... boleh ke cam tu... tak ako tak sejahat tu... ako sayang derang... (baca dalam nada suara yang cam tak bes je) Ako nak beli kasut, dah lama astik pakai kasut BATA ni jenama yg lebih tua dari ako... Lagipun kasut aka selipar ni hubby ako yang punya, ako belikan sempena suka2 ako nak beli untuk dia, tapi last2 ako balik yang pakai.. buruk siku ke ? rasanyer macam tak sebab sumber kewangan masa ako beli tu ako punya duit.. so, lebih kurang macam ako punya lah balik kan... sorry bang... saya tau awak tak baca blog saya tu sbb saya berani tulih cam ni.. heheheheh.. balik ni kena mintak ampun ni.. kang jadik isteri durhaka plak...



Oklah... letih dah jari ni... lagi pun dah dua kali mr willi lalu kat sebelah ako macam suruh ako teka je pembayangnyer.. tapi belum masuk waktu keja bos.. lagi pun bukan main zuma bos...

oklah... nak wat keja arap sesapa yang kata ako tak update blog tu pueh hati ye.. ni bekalan untuk satu bulan tau... heehehe.. adios....

Monday, May 26, 2008

patutlah...

Assalamualaikum...

hmmmmm... nak berkongsi rasa gumbira walaupun rasanyer kat opis ni 4 org atau lebih dah tau berita ni...

Baru ako tau... nak dok umah baru ni lain gumbiranyer.. tak sama macam masa nak kawin dulu n lain cam masa nak dapat ilya dulu.. tapi maybe rasanyer sama macam masa mula2 tau yang ako ni pregnant... hehehehehe

Insyallah, lagi dalam 2 atau 3 bulan ako ada umah sendiri walaupun masih jadik hak bank tapi ako tak kisah.. lagipun kereta tu dah jadik milik ako.. 7 tahun bertungkus llumus bayar duit keta akhirnya dalam tempoh sebulan lagik jadik hak mutlak ako...

Umah, lama kan... 30tahun baru jadik hak ako.. tah ada tah idak ako masa tu... manalah tau... Alhamdulillah... ako rasa hidup ako lengkap.. ada ada suami yang sayangkan ako, anak yang keletah (nakal sebenonyer) adik beradik yang ambil berat, abah yang baikkkk sangat ngan ako yang dah janji kalau ako pindah umah bulan posa ni abah akan dok ngan ako.. (abah... mungkir janji dosa tau). Umah yg ako masih dok ni, abah komplen panas.. memang panas pun... sebab keliling umah orang ... tak ada pengudaraan yg baik.... Kali ni uma yang ako beli... nunnnnnn tingkat 10.. ok kan? cepatlah.. ako dah tak sabo nak masuk umah baru...

Wanco, rileks aaaaa... nanti masuk yati ijinkan wanco menginap 'sehari' kat umah yati ye...

Tuesday, May 13, 2008

tipu

tipu kalau ada yang datang pada kita sambil mengurut2 blakang kita dan berkata

"saya faham perasaan awak"

kita sendiri pun kadang tak faham dengan perasaan kita macamana mereka yang di lahirkan dari rahim yang lain boleh faham perasaan kita...

"hanya Allah yang faham hambanyer"


Yaa,
dah bagitau kan aritu apa yang tungguuuu


Monday, April 28, 2008

liputan sebulan..........

Assalamualaikum... Lama sungguh ako tak update blog nih.. Sibuk ke ? ako paling geli kalau ako mengaku yang ako ni sibuk kat opis... Sbb kadang ada je masa teluang ako ber tenet....

5 April 08
Genap 2 tahun pemergian abang sulung ako meninggal.. Kebetulan ako terpanggil untuk pulang ke kampung... Kak yong bersama anak2nyer... Sayu bila ako kenangkan anak2 buah ako.. Kata kak yong, bebudak tu nak ziarah pusara arwah ayahnyer... Ahad 6 apr 08, ako bawak anak2 buah ako termasuk anak ako sekali menziarah pusara arwah abang ako n termasuk armah ako... Sedihnyer tak tahu nak kata macam mana... Kesian melihat anak buah ako yang membesar tanpa kasih sayang ayah, dan kak yong ako yang amat tabah menghadapi saat-saat getir kehilangan siorang suami tercinta.. Berkorban apa saja.. tapi Allah lebih sayangkan suaminyer.. makanyer Allah memanggil pulang suami tercinta.. Alfatihah... Kak yong, saya senantiasa mendoakan kak yong bertemu jodoh lg dengan lelaki yang lebih baik... wakaupun sehingga kini tiada langsung riak di wajah kakyong untuk mencari pengganti... Cintanyer hanya untuk Allah, suami dan anak2....Walau sapa pilihan kaktong dan kakyong bahagia atas pilihan kakyong kami adik beradik merestui... kata2 kakyong terngianng di telinga "Abg mat pergi dengan limpahan kasih sayang kakyong.. Hargai apa yg kita ada.. supaya nanti kita tak terkilan," dalam dan penuh makna... Meruntun perasaan ako.. Kak yong, walaupun tak mungkin kakyong baca apa yang di tulis ni, tapi percayalah saya sayangkan kakyong lebih dari kakak sendiri.. Kak yong kakak yang pertama Allah kurniakan untuk saya.. Dan sampai bila2 kak yong tetap menjadi kak yati...


abah yang makin di mamah usia...

Jumaat malam abah sampai dengan adik n Su adik ipar ako... Rasanyer ako baru je jumpa abah masa ako balik kg awal bulan aritu, tapi bila ako tengaok wajah abah ako hilang rindu ako bertahun rasanyer... Nampak raut wajah abah yang keletihan.. ako yang berkeras suh adik bawak apa sekali ke KL untuk bertandang kenduri anak buah abah di Bangi... Kesian pulak ako tengok abah... Abah kata abah tak berapa sihat, badan rasa macam tak berapa larat katanyer... Jenuh ako pujuk abah jgn ikut adik balik harini.. Dok je ngan ako sampai ako balik pertangahan bulan mei... Tapi katanyer, anak2 ayam baru nak membesar kat kg... Ako baru bgtau abah, ako dalam proses beli umah.. Dan ako harap loan ako lepas n insyaallah ako akan pindah ke umah baru kalau sumer berjalan lancan... jadi abah kata nanti abah dtang bulan posa dok umah ako.. katanyer lagik, masa tu dah pindah umah baru kan... jadi merasalah abah dok umah baru ako nanti... Ako gembira dengan doa abah... Insyaallah abah... Insyaallah.. abah doakan sumer ok ye... Yati selalu mendoakan kesejahteraan Abah... Kesihatan abah baok selalu, di rahmati selalu oleh Allah SWT...

Coming Soon

Hah.. apa yang coming soon?... hehehehehehe.... kiter tunggu ye...

Monday, March 24, 2008

gangguan fikiran

Malam tadi memang ako tido lewat, bukan.. bukan ako tido lewat.. tapi ako tak boleh lelapkan mata..... ako tak tahu kenapa... nak kata ako no di rundung masalah Alhamdulillah tka ada rasanyer... tapi apa yang berlaku pada siangnyer membuatkan ako bertanya sendiri dan sumer persoalan menerpa dalam kota fikiran ako ni... puas dah ako tepis.. tapi dia datang jugak.. menghenyak2 kepala ako... Ako tengok se kecil ku.. alangkah bahagia kalau ako seperti dia... tido lena sangat.. jeles ako.... kenapa masalah orang menjadi masalah ako.... tapi kita kan berjiran... bersaudara sesama Islam... Berdosa ako kiranyer tidak menegur perbuatannyer... Ya Allah... kenapa jadi begini.... Apakah perasaan dia... apakah perasaan dia yang dalam satu masa punya dua suami... besarkan masalah ako... sungguh, ako tak tipu.... sungguh.. hingga ke hari ni suaminyer masih berkunjung ke rumahnyer... dan kalau ada yang sedang bernyawa di dalam rahimnyer... kasihan... apakah statusnyer kelak bila dia melihat dunia? kasihan sungguh kan.. Ya Allah, ako bukanlah hamba yang sangat baik.. tapi ako mohon pada MU Ya Allah, bukakanlah hati jiwa dia.. semoga dia kembali ke pangkal jalan... andai telahan ku salah.. ako mohon keampunan MU....

Friday, March 14, 2008

selamat ulang tahun perkawinan ke 3







Dah 3 tahun melayari bahtera rumah tangga... tapi rasa macam dah lama benar... hehehehhe.. jangan marah ye bang...
Thanks meg rena untuk entry desakan tu. Akak upload beberapa keping gambar 3 tahun sudah ye
Ako sentiasa mendoakan semoga hubungan kami berkekalan hingga ke akhir hayat, di limpahi denga rahmat MU ya ALLAH.. . Moga hidup kami sentiasa di Redhai... Alhamdulillah atas kurniaan zuriat yang comel... moga kami di murahkan rezeki hidup di rahmati...
Jutaan terima kasih pada teman2 yang mengingati hari bahagia kami doakan yang terbaik buat kami... Ahaaa... untuk makngah di kampung selamat menyambut hari lahir ke 55 semoga d panjangkan usia, hidup di berkati di rahmat dan di kurniakan lebih ramai cucu.. mueheheheheheh
























Monday, March 3, 2008

HEPI BESDAY TO ABG NYAH... SATU2NYER ABG YANG AKO ADA DALAM DUNIA NIH...

sedih je ako baca tajuk entry ako nih.... tah la tetiba je bila ako tulih "satu-satunyer abang yang ako ada dalam dunia nih" macam menidakkan hak abg sulung ako.. Bukan cam tu, abg sulung ako dah tak ada di alam dunia...Dia dah berpindah ke alam yang ke alam lain... Alfatihah untuk Abg Mat. hmmm.... ako tak nak sayu2lah....
Ok ako nak gembira memberitahu, abg nyah ako dah umurnyer 33 tahun... malam tadi dia banjer sumer makan stimboat.. ishhh..ishh... berpeluh2... nyumy.. nyumy... oklah tak payah ako tulih pepanjang... ako letak skit gambar2 ye....

gelap skit gambonyer... almaklumlah malam kan... tu abg ako... lagipun abg ako pun ada skit gelap... bukan gelap.. coklat skit.. tu yang bermanja2 tu kakak ipar ako...


kek ni di sponsor oleh jai... tapi top skit oleh ako lah ye... muheh... muheh....


aha..,, julung kali ako letakkan ga,bor ako.... sesaja nak menambah ceria lam gambo... nak sengih lebih skit... hahahahhahaha....



nilah tukang sponsor kek.. almaklumlah... dapat gaji banyakkkkkkkkkkkkkkkk......



ni lah antara (ni je yg di jemput pun) tetamu kehormat yang hadir. ako sekeluarga, adik ako jai, wanco dan ayahco (anaknyer, mohd tak dapat hadir sbb ada urusan perniagaan di luar daerah) dan besday man sekeluarga...


oh ye lupa lak nak g tau makan kat mana ye... hah kat bawah ni kitorang makan....


ako rasalah, tuan restoran tu mesti gerun je kalau famili kitorang ni datang lagik.. mana taknyer satu orang charge RM29.90 ++.. tapi menegokkan cara makannyer memang lebih dari rega tu... n memang berbaloi kalau bawak famili kitorang ni makan buffet... muheh.. muheh...


oklah dah puas makan2 n minum2... apa laie... baik lah....


sekianlah ceritanyer..... makanyer doa ako buat abag ako nih... terimakasih kerana amat bertanggungjawab pada keluarga kita, pada arwah mak, pada arwah abg mat, pada abah, yati, adik and jai.. dan sekarang bertambah dengan anak2 buah n ipar duai.. n bertanggung jawab pada kaksu... isteri abg nyah.. Yati sentiasa mendoakan yang terbaik buat abg nyah... moga kita semua berbahagia dan di rahmati selalu...









Tuesday, February 26, 2008

sibuk.. bz.. sibuk.. bz...

adoi... rasa mcam kesempitan ruang nak update blog ni... berat rasanyer kepala nih... Jai nanti bulan 3 ke PLKN kat sarawak.. alamak sedihnyer.. kakak doakan sumer selamat ye... slamat ke sarawak n selamat balik ke kl ye...

along nak pindah umah...

ilya makin petah....

nak main mainan tikus yang makngah n pakngah hadiahkan tak? nanti mama belikan bateri.. tapi janji jangan buang tikusnyer ye.. nanti hilang sayang je...

Monday, February 18, 2008

kasih yang panjang.. tak kisah yang panjang

Assalamualaikum...

lama rasanyer tak update blog ni... tahlah.... banyak kisah nak di coret.. tapi di tinggalkan dalam otak nih lama2 dia hilang cam tu je.... dengan sibuk yang asyik bergayutan dan masalah yang dok mengulik rasa macam jari jemari pun tak mampu nak menaip... tiap hari sebelum datang ke kantor ako akan sentiasa berdoa.. moga tak ada masalah yg ako hadapi...

alamak ako dah mau pulang... esok se awal pagi ako update lagik ye...

Wednesday, January 30, 2008

SELAMAT PENGANTIN BARU ilya ismail & ikwan.. PART I













Assalamualaikum... pembuka bicara.. Khas untuk kenkawan ilya yang nak tengok gambar kawen ilya yang masih tak sempat dia update dalam friendster nyer http://profiles.friendster.com/10081375 . Ilya pun tak tengok lagik gambar nih.. tapi takpe nanti sebelum balik insyaallah akan di print... harap ilang la rindu teman2 ilya tu ye.... ni baru sikit esok sambung lagik ye...