Tuesday, October 9, 2012

Alhamdulillah...

ilya.. Alhamdulillah.... semalam check up awak.. mata sayang dah semakin sembuh... kalau lebih kurang 2 minggu lepas mata awak kabur.. tak boleh menulis or membaca or mewarna asyik terlanggar barang.. tak nampak memek muka mama... kalau dari dua minggu sudah mama selalu nangis walaupun depan awak sbb mama tau awak tak nampak mama nangis....babah pun selama mama kawin dah hampir 8 tahun, tak pernah sekali pun mama tengok babah menangis... tapi bila sayang mama jadik cam tu babah nangis... memikirkan 'kalau' mata sayang tak sembuh...

semua cikgu risau dengan keadaan awak n nangis... terima kasih atas doa cikgu2 awak, teman teman, sedara mara sumer...

semalam test mata awak dah boleh baca sumer tulisan, dari yang besar sampai yang kecik... sampai kat botol ubat mata pun awak boleh baca.. syukur pada ALLAH... menyembuhkan... Urat mata awak pun dah tak bengkak lagik... Terima Kasih ALLAH...  Terima Kasih...

ent doc pun kata sinus awak dah makin mengecut tp masih bekalkan ubat untuk awak dan akan ada janji temu lagi... tak apa, datanglah 100 janji temu lagik pun selepas ini mama rela asalkan mata awak elok macam dulu...


Luqman, luqman slalu demam.. arini dah 4 hari awak demam... mama risau... mungkin awak nak membesarkan.. atau mungkin bila dah boleh bergerak ke sana ke mari virus suka dengan awak kan... tp sayang, suhu awak kadang tinggi sangat sampai mama jadik panik... so, semalam mama tak antar awak ke taska.. mama antar awak pada mama ina.. mama harap awak serasi di sana... demam awak cepat kebah ye... ke awak dah nak berjalan ? tumbuh gigi lagik ke.. kuat sikit sayang awak kan anak lanang mama.. tak boleh lembik cam ni ye... mama doakan awak cepat sihat..

Tuesday, September 25, 2012

ilya sayang....

mama babah n adik doakan ilya cepat sembuh... seperti sedia kala.. mama tau anak sulung mama ni anak yang kuat, anak yang cekal... n anak mama yang manja... i love u so much...

Tuesday, August 14, 2012

Pra raya ...

Salam..

tak sabar rasanyer nak sambut aidilfitri... terdengar2 riuh rendah anak anak main bunga api n tercium cium bau rendang dari rumah rumah jiran kat kg nnt...
mula cuti raya apply start dari jumaat ni... pastu en hubby kata amiklah khkamis boleh siap2 apa yg patut... oooo tetiba sang isteri dia ni mmg suka bab2 tambah cuti ni kan hehehehe.. tak pa kita ambah cuti awal lagi, esok rabu 1/2 day.. haha jangan jeles ye... tapi balik kg insyaallah jumaat ptg2 skit ke.. sbb panas kan...

So, maknanyer esok saya hanya akan keja 1/2 hari je... lg setengah hari kemana? taklah nk ngabihkan duit sbb duit mmg dah tehad dah pun... tapi td pagi ada org tu ajak teman kan dia beli baju raya... on je, memandangkan kakak dia ni pun dah raya dulu kan... ooopssss...

N nak menyiapkan tugasan yang tak siap.. sian anak2 buah nnt.. jangan bimbang anak anak buah ku aina n aniss maklang akan siapkan, sbb maklang tak bagi baju raya tahun ni kan hehehehe... satu dah siap dah satu lagik tu tinggal nk tampal n jahit skit je... insyaallah boleh siap.. tapi Yaa pun nak, jenuh la maklang... tgk camna...

tahun ni best lagik.. meriah lagik sbb insyaallah sumer beraya kat perak... harap kakyong pun beraya kat simpang jugak kan... tahun lepas famili kita je kat kg.. nak print la gambo tahun lepas nak frame kan gantung kat dinding umah abah biar depa jeles hehehehe..

Oklah.. cukuplah tu, ni sekadar mengisi waktu nih sbb dah nak raya mood keja taqk berapa nak ada keja pun tak berapa nak ada... so selamat hari raya aidilfitri.. maaf zahir dan batin dari kami seisi keluarga...

Thursday, August 9, 2012

Aduhai mak peninnnnnn

Salam ramadhan & salam syawal yang insyaalah bakal menjelang minggu depan... Aduhai penin jugak nih... bukan apa, ilya dah bising mama dia ni tak buat lagik kueh raya... pastu mama plak dok pk, tiga project DIY mama tak siap lagik... 2 tu baru 40% dan yang satu tu heheheh 0% progress.. ni tak boleh jadik.. mama mesti jadik super mama...

Harap dalam minggu ni n minggu depan mamam boleh pulun sumer hehehehe... adeh sakit tengkuk..

Tuesday, July 10, 2012

kim salam rindu

salam saya buat insan kecil yang saya rindu,,,

azim
harraz
dhini

maklang rindu...

Monday, July 9, 2012

ihiks..

malam tadi...  between mama n ilya... la ni mmg suka sangat tido satu katil ngan mama n adik.. babah? babah tido bilik dia atau kat hall...

"Yaa, yaa tido la bilik yaa sendiri. hati hari mama asyik peluk yaa je," sambil mama peluk dia.
"Alaaa nnt kalau yaa tido sensorang yaa nak peluk sapa," dia jawab
"Yaa peluk la bantal yaa, mama nak peluk babah plak," hehehehe
"Alaa... mama tak payah la peluk babah, mama peluk Yaa je," selfish kan..
"Yelah sian babah... nnt esok yaa tido bilik Yaa ye, mama nak peluk babah plak.. "
"Mama ni kan, gatal kan nak peluk babah," sambil pandang mama dalam kelam lampu tido.. Ako gelak terbahak bahak...
"takpa, babah kan husband mama," mama dia balas...
hehehehehehe... mmg dia makin manja lah nampaknyer...

Tuesday, June 26, 2012

mama... kami dh besar dah..


Mama... kitorang dah besar.. mama Yaa dah besar.. dah boleh dukung adik dah... mmmmm.. mama bukan tak percaya Yaa dukung adik tp mama atk percaya adik tu... sbb adik tu kuat dari awak lagik.. sekali adik lonjak ngan awak awak terkebelakang...

adik pun semenjak 6 bulan ni bukan main gatai lagik... kalau mama buat buat berdehem dia plak buat buat batuk ngan muka yang macam tak ada 'rasa' tu... n bila dia bangun dulu n mamam celik mata sebelah je sbb awal lagik.. dan dan dia tersengih sengih ye... ish.. antara momen yang paling indah yang mama dah lama tinggalkan dan pasti mama akan rindu bila awak makin membesar...

semalam luqman kena inject, 2 das sekali... satu paha kiri satu paha kanan... babah yg pegang... ada ke patut babah tutup mata sbb tak sampai hati nak tengok awak kena inject... tapi alhamdulillah awak tak nangis... tererlah... anak lelaki mmg kena lebih kuat kan... macam kakak pun kuat jugak.. kuat nangis, kuat majuk, segalanyerlah kuat hehehehe..

apa pun mama & babah love both of you......
i luv u kakak walau kakak suka gigit kaki n tangan saya

Thursday, June 7, 2012

cuti sekolah.. cuti mama

semalam mama cuti... saja amik cuti sbb sekolah cuti n sbb ilya tuntut janji ngan mama.. apa janji mama.. hmmm... bawak ilya tengok wayang... Rasanyer ilya taklah boring sangat cuti sekolah ni sbb aritu minggu lepas dia ikut pakngah g penang n balik perak...  jd mama pun cutilah, aritu masa depa kat kg ada sms kat makngah gtau ilya sibuk ajak tengok wayang citer hore hore... makngah pun balas.. makngah nak ikut... heheheh

So, semalam gal's outing ye... luqman.. dok nursery ye, babah g keja n pakcu tido... so, mama, makngah & ilya berjimba jimba tengok wayang.. dh book online. so senang... nk tengok kat wangsa walk sbb cdgnyer kalau show pagi abis tu boleh la kita men boling seround dua kan... tp tak da... malam je ada.. so, kita g tengok kat KLCC...

best citer tu... mula nyanyi nyanyi.. pastu berangan rangan kan.. hehehehe..  pastu meleleh leleh sedih huarghhhhhhhhhhhhhhhhhh... bukan mama je, makngah lagik lah, ilya mula dia kata dia ngantuk sbb tu gosok2 mata.. rupanya dia nangis.. huhuhuhuhu....


apa pun suka dengan lakonan sumer dalam tu.. suka ngan lakonan arun salim bachik hehehe.. sedihnyer masa nenek dia meninggal... tp pueh hati... tima kasih makngah jemput kitorang n antar kitorang balik n blanja biskut famous amous yang manis tu.... merasa naik keta baru hehehhehe...

Friday, June 1, 2012

Ada apa dengan gambo...

Ye ada apa dengan gambo ni kan? ada citer menyayat hati sebenarnyer...


2 bentuk cincin yang paling ako sayang... yg batu besar tu batu rusia pemberian arwah abg ako yg sulung masa dia keja kat sabah lama dulu dah berbelas tahun ako pakai... arwah mak yang ikatkan batu tu jadik cincin... so, mereka berdua yang dah tak ada, tp ako rasa dekat... sentiasa ada bersama ako... cincin ni mmg ako pakai...

yang batu kecik tu, cincin pertunangan ako.. ako pakai sejak dari hari pertunangan tahun 2004 bulan 9. So dah hampir 8 tahun tersarung kat jari nih.. pernah hari ketiga lepas bertunang, batunya jatuh sbb tersangkut kat suar jeans.. nangis ooooo... konon macam ada nasib malang la... batu tu berlian, nk beli beso tak mampu kan... tp ako suka sbb ako mmg tak suka beso2 sbb ako dh cukup beso.. nasib baik blk kl boleh betulkan balik n sampai la ni kekal tak tercabut lagik dah...

tp pagi tadi nyaris.. nyaris ako tak ilang dua dua cincin nih... arini kan jumaat.. so sunat potong kuku... ako pun potong tadah ngan kertas.. pastu bukak cincin sapu losyen kat tangan.. pastu tah cam na ako leka ngan benda lain n byk email masuk ako terlupa sungguh terlupa... huhuhuhu.. tetiba ako rasa apsal kosong je jari ako nih... cinncin... ye cincin.. ako tengok atas meja sumer tak ada.. kak maz tolong cari pun tak ada ... ako cuba bertenang.. tengok balik dalam bakul sampah blakang ni.. bukak balik kertas yang ada kuku yang ako buang tu.. hah ada dalam gumpalan kertas tu... huwaaaaaaaaaaa.. kalau la cleaner amik dah sampai menangis la ako.. menangis tak belagu lah ako...

sungguh.. Allah dah tetapkan mmg rezeki ako... Terima Kasih ALLAH.. ALhamdullillah...

** Ilya tak ada dia ikut pakngah n makngah dia g penang n blk perak.. mama dah rindu baru je malam tadi dia ikut... huhuhuhu.. mama cengeng.. luqman n babah pun rindu kan...

Thursday, May 24, 2012

itu ako

Alfatihah buat keluarga Talib & arwah Norma... Semoga rohnya di tempatkan di kalangan orang orang yang beriman...

..........

Sarcastic... ako ke tu ? tah la... cuma ako yakin ako seorang yang amat berterus terang dalam banyak perkara yang ako rasakan perlu...

maaf andai sikap ako buat ramai yg kecik hati... berterus terang lebih baik, dari kita simpan dalam jiwa dalam hati dan nanti jadi macam api dalam sekam.. sikit sikit lama lama makan diri...

yati

Monday, May 7, 2012

perkembangan dia n dia...

Minggu lepas balik perak.. minggu ni plak balik melaka,, hebat kan... rasa macam nak pitam jugak letihnya nih... 2 minggu tak rehat... kan...

Perkembangan?? aritu masa luqman dua bulan dekat 3 bulan dia meniarap.. mama nasihatkan dia jangan meniarap lagik sbb tengkuk tak kuat lagik takut terlepas pandang n lemas.. pastu dia majuk kot... tak mo meniarap lagik.. n balik melaka dia memperlihatkan kehebatan dia...berjaya meniarap dan meniarap.. balik KL malam tadi dh nak memusing.. amboi.. amboi gelojohnyer dia... bawak2 bersabar dik ye...

ilya... dia ok... tengah tengok tengok kelas untuk fardu ain dia... yelah, risau jugakkan dengan macam macam gejala sosial nih.. dia looking forward untuk puasa belajar solat banyak banyak kali.. n dia ni mmg cepat sedih... semalam dia jumpa gambar atok n arwah opah perak.. dia tanya kat mama opah ni mana, atuk perak je ada.. mama kata mak mama dah meninggal n mama jadik sedih... sekali dia air mata sudah laju n di iringin dengan tangisan la... ayoyoyoyoyo... pueh plak mama dia ni nak pujuk...



cuba teka apa luqman tengah buat... hmmm... sedap ke apa yg ada kat buku tu luqman.. bawak bersabo ye... heheheh

Monday, April 23, 2012

alhamdulillah... 'rasa' dia dh mai dah nih hehehhe

'rasa' apa ye ? mmmm... rasa n semangat nk memasak yg lebih dari biasa.. hehehehe.. dalam minggu lepas asyik godek internet surf nengok resepi.. teringin lama nk buat donut kentang... cam sedap je kot... so, atas desakan diri sendiri n ilya (obor semngat) buatlah.. tengah best menguli.. luqman menangis seenak hati dia.. huarghhhhhhhhh suka tau dia potong keghairahan mama dia nih... terpaksalah cepat2 uli n rehatkan... tunggu babab babak dari surau lepas isyak... pastu sambung balik buat buat2 je, sbb nnt kalau bentuk gelang tak cukup ilya bawak sekolah untuk kenkawan... siap, goreng sikit nak rasa... ireng la plak... api kuat kot.. n yg selebih wat separuh masak untuk goreng balik pagi esok untuk ilya n kawan2.. ok boleh la rasanyer... gambar? tak sempat amik...

Sabtu, resepi tertunda sabtu minggu seblm tu di lunaskan sabtu minggu lepas baru nih... nasi minyak... ok, sumer puji kata sedap... pertama kali dalam hidup wat nasik minyak... alhamdulillah menjadi, cuma jai kata, mana bijik jangguihnya, kismis... ni nasik minyak tradisional tak letak ye benda2 tu... ilya paling suka, sbb dia adalah penggemar nasik arab... so, adalah sesikit rasa nasi minyak tu macam nasik arab... pastu buat dalca (pertama kali jugak buat) ngan ayam masak merah... mana jelatah? jelatah tak ada sbb tak sempat buat n tak minat langsung ngan jelatah hehehehe... ni gambar dia sekali ngan model ye...


malam plak.. ilya jaga luqman, n mama masak apa.. popcorn.. meletup2 kat dapur... hehehe.. pun pertama kali.. terhangit sikit.. tp oklah... mama n ilya makan dengan jayanyer.. babah? tunjuk perasaan sbb tak nak jaga luqman bila nangis hehehehe... takpa ilya, ada dua paket lagik corn tu.. nanti2 kita wat ye.. kita wat caramel tu campur ngan pecan ke, almond ke.. hmmm.. sodap sodap.. gambor? tak sempat amik sbb tak cantik hahahhaa...

ok... cukup takat tu... nk turun g beli lunch... lapolah plak...

Monday, April 16, 2012

Happy Graduation Day...

14 April 2012...



Happy graduation day Jai... Kakak gembira sangat untuk nko... Mungkin itu antara kejayaan terbesar nko dan kejaayaan terbesar kakak setkat ini sebagai seorang kakak.. Sekarang nko dah genggam segulung diploma setelah 3 tahun bertungkus lumus... Maaf sangat2 kakak tak dapat pegi sama sama meraikan hari bahagia nko.. huhuhu... Abg gani keja, cam na nak bawak dua hand bag ni hehehe.. luqmnan n ilya... nko pun faham kan, walau nko beriya suh kakak pegi.. tak syok ye pegi berdua je dengan abg nyah? heheheh.. skema la kan.. nak wat cam no.. heheheh..

Sekarang, usaha lebih gigih ye.. semoga nko berjaya dalam cita cita.. dan semoga cemerlang untuk degree plak ye.. confirm cemerlang kalau dok ngan abg nyah kan... hehehe... kakak bangga dengan nko, kakak doakan ALLAH sentiasa memberi rahmat kepada kita semua dan memberkati apa yang kita lakukan dan kita berusaha menjadi hamba yang terbaik.

Semoga bertemu dengan yang lebih baik dan buktikan yang nko bukan seorang yang 'kosong'.



gambar di curi dari fb kawan nko nadia.. tahniah jugak buat kawan kawan baik nko, ajit, nadia, mel dan lain lain.. ... topi tu kecik e ? hehehehe... nampak keseronokkan nko...


Friday, April 13, 2012

Insyaallah ini keputusan yg terbaik...

macam dalam post semalam.. ilya mmg tak nak ke taska kat blok B tu... Sebenanyer dah beberapa kali dia balik ke rumah.. and ada yg dia nangis kat bwh sebelum cikgu dia terdengar.. n yang paling menakutkan, selasa lepas di balik sendiri naik lif ke tingkat sepuluh... sorang sorang ye... Ya Allah, naik sejat rasa darah ni bila tau... So, dh bincang dengan babah dia, kata putus izinkan dia duduk kat taska lama dia... so, maknanyer abis kelas terus kat situ gak.. sbb kat situ pra school cum nursery... kiranyer tak samalah dengan adik dia.. rutin mama akan sama macam tahun2 lepas... balik keja kena pusing amik dia dulu.. baru amik luqman plak. biarlah... biar mama letih skit asalkan keselamatan anak anak terjamin... bukan main ceria lagik bila bgtau kat ilya dia boleh dok taska lama dia... n.... mama plak kena bayar extra bulan ni kat taska lama dia n burn je bayaran kat taska bawah ni... aduhai... kopak mama.. ni satu lagik dilema... cadang ujung bukan ni sempena cuti ari buruh nak balik perak.. dah rindu kat abah ngan anak anak buah... tpnyer.. huhuhuhuhu... galak plak ayah n mak melaka suh balik melaka... baru lagik balik melaka hwarghhhhhhhh... melaka ada sepupu hubby kawin lagik... ni di katakan telan mati anak luah mati bapak.. huuhuhuhu...

Thursday, April 12, 2012

ilya.. ilya...

ilya... makin membesar ni makin banyak peel dia.. kadang buat mama macam nk ilang sabar.. sian dia... mama tak faham kenapa ilya susah sangat nk dok kat taska bawah tu... ilya, nanti kalau buatnyer ada yang tangkap ilya.. nauzubillah... mintak di jauhkan... ilya mmg anak mama yang baik sangat... mama sayang sangat kata awak.. babah pun sama... ilya dok taska tu baik baik ye sayang... mama tak nak benda2 tak elok jadik kat anak mama... tu pun tengok bibir dah pecah gara gara berlaga ngan kawan.. huuhuhu.. mesti pedih tu... be gud gal ye sayang... thanks sbb lukiskan mama ini... ilya kata mama n adik, tp pelik kenapa mama tak ada rambut... ilya kata pakai tudung tapi tak nampak plak tudungnye hehehehe.. ... nnt lukis gambar kita satu famili ye... muahhh...

Thursday, April 5, 2012

luqman aka luq luq


Luqman dah 3 bulan.. alhamdulillah.... tp skang makin panjang akal.... makin banyakkkkkkkkkkk karenah.. dalam 2 minggu ni asyik berlagu je.. kalau kejap tak apa.. ni sampai berjam.. kadang sampai 'ngega'.. paham ke hehehe... sore dah serak je... sampai aritu kesian sangat mama tengok dia nangis makanyer mama pun nangis sama... call babah kat umah orang tahlil suh balik awal.. huhhuhuhu... mama dah macam tak tau nak pujuk... semalam luqman ok skit... harap arini pun ok.. kesian jugak pengasuh kat nursery dia nak pujuk.. masukkan dalam buai, asyik terkejut je.. penggayat orangnyer...

ilya plak, la ni dok panggey adik dia luq luq.. asiyyhhhh.. bila mama tegur dia kata oklah tu, nama adik tu... payah kalau kakak ni dh pandai menjawab... nampaknyer semenjak dah tukar masuk balik sekolah lama makin ok... tp kena bayar lebih la kan.. nak wat cam na, takpalah 10 bulan je sementara nak masuk darjah satu kan...

dengar dengar ada berita gembira kat opis nih... haiiiiihhh... angin asyik beritup bila nak berentinya... :)

Monday, March 26, 2012

cerita kami






arini perancangan babah tak menjadi... may be.. sian babah di landa asma yang teruk... tengah malam g gh amik gas... tadi pagi amik gas lagik.. moga cepat sembut ye..

ilya dengan ragam dia... susha sungguh nk pujuk dok kat nursery blok B.. tak tau apsal.. may be sbb dia compare nursery tu ngan nursery lama dia... aduhai anak... takkan ada yang sama... cuba sesuaikan diri ye.. aritu balik kg melaka gigi dia dah tercabut... hehehehe.. so lani dah nampak gigi baru nak tumbuh.. sib baik cepat tercabut kalau tak mau berlapis gigi dia... oh tu gambar ilya ngan sepupu melaka dia irfan harith... cam adik beradik kan...





luqman.. huhuhu.. aritu pengasuh kat nursery tu ngadu kat babah dia.. luqman meragam.. pantang lambat sikit nangis jerit2.. peel tu pukan kat nursery je.. kat umah pun sama... sabar ye... sikit lagik oklah tu.. mentara nak besar sikit je.. aritu belum 3 bulan nak meniarap.. kena inform nursery dia dh meniarap bukan apa takut kat nursery dia meniarap tak ada yang perasan takut lemas.. tu dia tengah gelak besar mama jarang amik gambo dia tengah nangis....... luqman kata... pokcik kaya hehehe




pakcu... Alhamdulillah pakcu sambung belajar.. amik degree... belajar lah ye jai... muda lagik.. tengah ada org nak sponsor nih sambung... kakak doa moga segala berjalan lancar n nko suka.. cintan cintun lupakan dulu ye... heheheh

pakngah & makngah... hmmm... pakngah sibuk dengan keja n camping... maknagh plak wahhhhh best baru balik dari korea minggu cuti sekolah aritu... syiok kan.. bila la nak sampai sana nanti ye...

mama?? tak berapa ada yang menarik nak citer sangat... cuma mama tengah pujuk babah balik kampung perak ujung bulan 4 nih hhehehe.. lama skit cuti.. sambung cuti ari buruh.. mamam kan buruh... heehehe...

Friday, March 23, 2012

percaya tak

salam... hari ni ada seorang teman yg curahkan rasa.. rasa tak selesa d tpt dia bekerja sbb environment.. ako ni bukanlah bagus sangat nak nasihatkan orang len.. cuma ako yg ako nasihat untuk diri ako jugak...

hmmm... hari akan kuar perkataan 'gamaknyer derang.. "yelah ako ni..." dan seumpananyer.. ako tak berapa suka dengan perkataan perkataan yg punya ion ion negatif ni... mmg bercakap tak semudah dengan apa yang di alui yang di rasai... tapi kita perlu fikir positif... kalau betul apa yang kita buat pedulikan dengan apa yang irang nak cakap.. kalau kita susah tak pernah sama pun amik tahu hal kita...

itu yang ako rasa n ako dapat kata kata tu dari seorang abang... kalau kita nak kisahkan sangat dengan apa yang orang cakap mmg kita tak kemana n kita yang memendam rasa sendiri.. makan hati...

...

Thursday, February 23, 2012

Orang baru semangat baru

Alhamdulillah... syukur ke pada Mu ya ALLAH... Segalanya berjalan dengan lancar... Terima kasih ya ALLAH atas kurniaan Mu, atas pemberian MU... semoga ako menjadi hamba Mu yang sentiasa bersyukur dengan segala nikmat yang engkau kurniakan tidak kufur dengan nikmatMu..

------------------

Hari ni hari ke dua keja.. Allah... macam macam benda perlu di hadap... dan perlukan jawapan dengan segera.. seolah olah ako cuma bercuti 2 hari bukan 2 bulan... tak ada masa untuk panaskan enjin ke apa ke... ye macam tulah budaya keja kat sini... semua perlu berada di otak dan d hujung jari anda...

semalam, balik keja ako rasa macam nak demam... terima kasih buat en suami sbb dah siap masak n amik anak anak (ahhh... lama ako teringin guna perkataan ini... ). Tengok ilya n luqman terubat rasa letih... tengok luqman... alahai sian anak mama si kecik ni hari pertama dok nursery ye... mama kena keja sayang.. cari rezeki untuk kita semua...

tengok pulak kain yang berbakul huhuhuhuhu... rasa dan dan tu jugak ako nak amik orang gaji huhuhu... bak kata en suami, kalau gaji saya banyak, saya suh yang duk umah je jaga anak, tak payah keja jauh jauh... insyaallah...

sekarang baru ako tahu cabaran ibu yang punya anak lebih dari satu... hehehehe... mmg ako salute kaum ibu yang punya anak ramai dan bekerja dan tak punya pembantu rumah... memang mencabar n perlu banyak sabar...

oklah... nak menaip pun malas... kita layan gambar skit ye.. eh dia mmg tak fotogenik compare kakak dia hehehehe..


Muhammad Izz Luqman - hari ke dua


"ini saya yang terbaru ye... "


saya lagik


saya n dengan kakak yang sayang sangatttttttt kat saya


saya dah botak n dengan kakak yang saya sayanggggg sangattttttt


saya lagik