Monday, April 23, 2012

alhamdulillah... 'rasa' dia dh mai dah nih hehehhe

'rasa' apa ye ? mmmm... rasa n semangat nk memasak yg lebih dari biasa.. hehehehe.. dalam minggu lepas asyik godek internet surf nengok resepi.. teringin lama nk buat donut kentang... cam sedap je kot... so, atas desakan diri sendiri n ilya (obor semngat) buatlah.. tengah best menguli.. luqman menangis seenak hati dia.. huarghhhhhhhhh suka tau dia potong keghairahan mama dia nih... terpaksalah cepat2 uli n rehatkan... tunggu babab babak dari surau lepas isyak... pastu sambung balik buat buat2 je, sbb nnt kalau bentuk gelang tak cukup ilya bawak sekolah untuk kenkawan... siap, goreng sikit nak rasa... ireng la plak... api kuat kot.. n yg selebih wat separuh masak untuk goreng balik pagi esok untuk ilya n kawan2.. ok boleh la rasanyer... gambar? tak sempat amik...

Sabtu, resepi tertunda sabtu minggu seblm tu di lunaskan sabtu minggu lepas baru nih... nasi minyak... ok, sumer puji kata sedap... pertama kali dalam hidup wat nasik minyak... alhamdulillah menjadi, cuma jai kata, mana bijik jangguihnya, kismis... ni nasik minyak tradisional tak letak ye benda2 tu... ilya paling suka, sbb dia adalah penggemar nasik arab... so, adalah sesikit rasa nasi minyak tu macam nasik arab... pastu buat dalca (pertama kali jugak buat) ngan ayam masak merah... mana jelatah? jelatah tak ada sbb tak sempat buat n tak minat langsung ngan jelatah hehehehe... ni gambar dia sekali ngan model ye...


malam plak.. ilya jaga luqman, n mama masak apa.. popcorn.. meletup2 kat dapur... hehehe.. pun pertama kali.. terhangit sikit.. tp oklah... mama n ilya makan dengan jayanyer.. babah? tunjuk perasaan sbb tak nak jaga luqman bila nangis hehehehe... takpa ilya, ada dua paket lagik corn tu.. nanti2 kita wat ye.. kita wat caramel tu campur ngan pecan ke, almond ke.. hmmm.. sodap sodap.. gambor? tak sempat amik sbb tak cantik hahahhaa...

ok... cukup takat tu... nk turun g beli lunch... lapolah plak...

No comments: