Monday, April 28, 2008

liputan sebulan..........

Assalamualaikum... Lama sungguh ako tak update blog nih.. Sibuk ke ? ako paling geli kalau ako mengaku yang ako ni sibuk kat opis... Sbb kadang ada je masa teluang ako ber tenet....

5 April 08
Genap 2 tahun pemergian abang sulung ako meninggal.. Kebetulan ako terpanggil untuk pulang ke kampung... Kak yong bersama anak2nyer... Sayu bila ako kenangkan anak2 buah ako.. Kata kak yong, bebudak tu nak ziarah pusara arwah ayahnyer... Ahad 6 apr 08, ako bawak anak2 buah ako termasuk anak ako sekali menziarah pusara arwah abang ako n termasuk armah ako... Sedihnyer tak tahu nak kata macam mana... Kesian melihat anak buah ako yang membesar tanpa kasih sayang ayah, dan kak yong ako yang amat tabah menghadapi saat-saat getir kehilangan siorang suami tercinta.. Berkorban apa saja.. tapi Allah lebih sayangkan suaminyer.. makanyer Allah memanggil pulang suami tercinta.. Alfatihah... Kak yong, saya senantiasa mendoakan kak yong bertemu jodoh lg dengan lelaki yang lebih baik... wakaupun sehingga kini tiada langsung riak di wajah kakyong untuk mencari pengganti... Cintanyer hanya untuk Allah, suami dan anak2....Walau sapa pilihan kaktong dan kakyong bahagia atas pilihan kakyong kami adik beradik merestui... kata2 kakyong terngianng di telinga "Abg mat pergi dengan limpahan kasih sayang kakyong.. Hargai apa yg kita ada.. supaya nanti kita tak terkilan," dalam dan penuh makna... Meruntun perasaan ako.. Kak yong, walaupun tak mungkin kakyong baca apa yang di tulis ni, tapi percayalah saya sayangkan kakyong lebih dari kakak sendiri.. Kak yong kakak yang pertama Allah kurniakan untuk saya.. Dan sampai bila2 kak yong tetap menjadi kak yati...


abah yang makin di mamah usia...

Jumaat malam abah sampai dengan adik n Su adik ipar ako... Rasanyer ako baru je jumpa abah masa ako balik kg awal bulan aritu, tapi bila ako tengaok wajah abah ako hilang rindu ako bertahun rasanyer... Nampak raut wajah abah yang keletihan.. ako yang berkeras suh adik bawak apa sekali ke KL untuk bertandang kenduri anak buah abah di Bangi... Kesian pulak ako tengok abah... Abah kata abah tak berapa sihat, badan rasa macam tak berapa larat katanyer... Jenuh ako pujuk abah jgn ikut adik balik harini.. Dok je ngan ako sampai ako balik pertangahan bulan mei... Tapi katanyer, anak2 ayam baru nak membesar kat kg... Ako baru bgtau abah, ako dalam proses beli umah.. Dan ako harap loan ako lepas n insyaallah ako akan pindah ke umah baru kalau sumer berjalan lancan... jadi abah kata nanti abah dtang bulan posa dok umah ako.. katanyer lagik, masa tu dah pindah umah baru kan... jadi merasalah abah dok umah baru ako nanti... Ako gembira dengan doa abah... Insyaallah abah... Insyaallah.. abah doakan sumer ok ye... Yati selalu mendoakan kesejahteraan Abah... Kesihatan abah baok selalu, di rahmati selalu oleh Allah SWT...

Coming Soon

Hah.. apa yang coming soon?... hehehehehehe.... kiter tunggu ye...

1 comment:

yaa said...

kakak ape yang coming soon tuh??
nk saing2 ngan yaa n kak su abg zahar ye...