Friday, January 18, 2008

jumaat penghulu segala hari... pagi nan indah II

aduissss.....

sebenar panjang dah ako taip ari ni. tapi tak tau mana silapnyer tetiba je sumer hilang n ako akan perlahan2 menaip kembali apa yang ako taip tadi walaupun tak mungkin sama caranyer sbb ako dah janji arini ako nak jadi penyabar...

Pagi ni alhamdulillah berkat hari jumaat penghulu segala hari, jalan yang biasanyer kuar e dari umah ako terus jem tapi ari ni tak jem.. mungkin ramai penduduk PPR tak pegi keja... Yelah semalam kan ada paip pecah n banjir... so arini ramai yang amik kesempatan tak pegi keja... tak pelah biar derang rehat... Tapi sesapai je ke jalan semarak depan UTM tu jakan dah sesak dah.. N lumrah alam kot.. sumer manusia akan jadik bukan mausia dah.. sumernyer mula jadi macam aliens vs prediator... masing2 pentingkan diri sendiri.. Kadang ako suka jem ni... tambahan plak jam masih awal.. ako suka tengok gelagat manusia ni.... kalau perlu ako tergelak.. ako gelak, kalau perlu ako marah, ako marah, kalau perlu ako buat tak tau ao buat tak tau je...
Tadi ada satu keta tu kenari WMG **** berenti betul2 dalam kotak kuning n lepas tu jem... bas depan dia tak bergerak... boleh dia dok tengah2 petak kuning tu n keras kat situ... maybe dia gabra sbb dia dah menjadi halangan pada keta yang nak masuk ke jalan maktab... kadang ako rasa macam ako nak turun ako sekeh dahi dia sikit... tak reti2.. macam baru bawak keta je...

** satu lagik tadi susur keluar ke jalan tunrazak dari depan simpang CELCOM tu... Ya Allah sakitnyer hati ako.. tu lah bila orang kaa lady driver ni L*m**B marah.. tapi memang ye pun.. dah tau polis jaga tak payah la ikut lampu... ni tak tunggu lampu ijau kot sedangkan jalan kat depan tu kosong je... YA Allah.. ako geram.. Ako terus melaungkan hon ako beberapa kali... Tak gerak jugak.. ni bila kereta dari KL di lepaskan polis... waktu kereta bertali arus macam lembu lepas kandang tu barulah dia nak masuk... apa ni... takfaham ako... walau ako pun pompuan... ako tak lah jadik cam tu.. letih la...

**tadi sampai parking awal lagik.. sesaja je turn radio ke sinar fm.. oo.. hari ni last day halim othman... bila 3 orang berada dalam konti dan sumernyer berebut untuk berkata2 konti menjadi kecoh dan telinga ako menjadi semak... pendengar setia HO call... menyatakan rasa sedih yang teramat atas pemergian HO dari sinar fm... ahhh.. lumrah hidup... datang dan pergi... sampai ujan di luar rembas.. ako malas na dengar panggilan peminat yang kadang melampau.. terus bergerak ke pejabat... tertarik dengan kicauan burung ako mendongak..... indah pemandangan ciptaan ALLAH ni.. sekumpulan burung terbang dalam berkumpulan.. memang cantik.. memang terasa indah sungguh... jadikan jiwa ako tenang hari ini...

alfatihah untuk bonda tercinta n kekanda tercinta.. moga kalian tenang di sana...

No comments: