Friday, January 11, 2008

Selamat Menyambut Maal hijrah 1429M... & alkisah

Selamat Menyambut Maal Hijrah 1429. Ako mendoakan semoga dengan kedatangan tahun hijrah ini, kehidupan ako bertambah keberkatan dariNya, bertambah kebahagian, di murahkan rezeki, menjadi hamdaNya yang lebih baik, menjadi anak yang solehah yang menyenangkan hati orang tua, menjadi isteri yang taat pada suami, menjadi mama yang baik pada zuriat ku dan segala kebaikan akan mengulit sepanjang kehidupan ku hingga ke akhir hayatku. Semoga Allah memakbulkan doa ku.

:::: Selepas semalam bercuti, ako rasa lebih bersemangat hari ni. Ako rasa ako lebih bertenaga untuk ke pejabat walaupun malam tadi ada kemalangan yang melanda Adik ku. Semoga dia cepat sembuh, kesian ako tengok dia, mesti dia teringatkan mak pada saat2 cam ni. Takpa, kan kakak dah janji kakak akan jaga nko. So, nko kena percaya pada kemampuan kakak, walau kaka tak boleh setanding dengna mak. Ako memang melaknat pada sapa yang melakukan jenayah kepada adik ako.. Biar Allah balas atas kejahatan yang mereka lakukan. Ke klinik malam tadi, doctor tu pun satu, mesti berborak Cuma untuk di tulis dalam beli caj consultation RM10. Kita kata sakit dia kata… dia lipat2 kepala lutut n tulih tak ada masalah… ada yang berbunyi di dalam kepala lutut dia kata normal… Manusia normal pun memang kalau berjalan mesti lututnyer mengeluarkan bunyik.. iye ke? Puas ako berjalan ako tak dengar pun bunyik tu.. Mungkin mereka yang kekeringan cecair dalam kepala lutut je yang memgalami kesakitan n berbunyik rasanyer… Senyum2 dia bag sehari mc dan suh kuar. Ako siap Tanya, betul ke tak ada apa2 doktor.. dia kata tak ada.. biasa je… senangkan… lepas tu caj rm34 ringgit untuk sessi tak sampai minit ke 5… Ako rasa, kalau doctor malas nak merawat pesakit pada jauh malam, tak payahlah bersusah payah bukak klinik tu 24 jam… Bukak sampai pukul 10 malam je dah la… Kalau jam 10 malam tu pun dah mengantuk.. sampai jam 9 malam dah la….

Kerani kaunter yang sombong… Bukak ako meninggi diri, tapi kalau layanan langsung tak mesra.. pasti menambah sakit. Ako dah bagitau ako tak bawak cash, n dengan lembut gemalai ako mintak dia tunggu sekejap sementara menanti abg ako dating… Amboi… Dalam keadaan berdiri dia boleh tanya, lambat lagik ke ? Ako kata tak lama dia ontheway.. Ubat n mc yang dia bagik pun adik ako tak amik lg… Adik ako biarkan je atas kaunter tu… Dalam waktu lebih kurang 10 minit tu.. kejap2 dia memandang ke arah ako.. kejap je pandang.. apa dia ingat ako nak lari ke ? Kalau ako lari pun.. takkan ako nak amik ubat n mc tu secara haram. Ako ni orang Islam… Ako memang benci klinik tu… Tapi malam tadi dgn keadaan yang lewat dalam keadaan yang terdesak ako terpaksa melangkah ke situ jugak. Letihkan… Sebesar alam di letakkan papan tanda klinik bersama.. tapi layanan memang hak dia je…

:: panjang ako membebel.. tapi itu kenyataannyer… hati ako sakit… di sakiti oleh kaunm ku sendiri… Malam tadi ako tido hampir jam satu pagi… dengan sebal di dada. Doktor fazilah kamsah kata… sebelum tido kita memohon ampun dari Allah (itu yang ako buat) n kena memaafkan orang menyakiti hati kita (itu ako belum mamou nak buat).

No comments: