Monday, December 6, 2010

pilihan anak mama

antara mama n anak mama jarang ada rahsia... 9 bulan lepas, bila mama tahu ilya bakal punya adik...mama terus sampaikan pada anak mama...soalan pertama ilya tanya, mama nak bagi nama siapa? mama suka nama najla... ok.. dia setuju dan nama najla slalu jadi sebutan dia... tp sayang..tak ada rezeki kita...


kali ni.. baru lebih kurang seminggu mama dapat berita gembira.. ilya bakal jadi kakak.. dia dah bagi nama... minat sungguh dia dengan nama 'rayyan' yang tekadang mamam dengar macam 'lion' je hehehe... tapi sayang, belum ada rezeki ilya nak jadi kakak.. dia kata, dia tak nak adik panggil dia kak long, ayong sumer...tapi nak adik panggil dia 'kakak' je... itu yang dia nak... mama ok je...


tadi balik dari sekolah, sebagai mama yg faham keterujaan anaknyer untukmenjadi kakak, mama khabarkan pada ilya yg adik dia dia dah takada... babah dah tanam sebab adik dia dah meninggal... dia menangis.. dia tanya, luka tak perut mama dia ni... sbb aritu mama dia bagitau di lahir ikut perut yang di bedah... mama kata tak sbb adik dia kecik je lagik... dia tanya lagik adik dia gal ke boy... mama pun tak dapat jawab sbb kecik sangat lagik...


pesanan dia tadi, len kali kalai ada adik dalam perut mama jgn pegi klinik...sbb bila mama blk dari klinik mesti ada dah tak ada ? hehehe.. cam tu plak ye sayang...tak pa mama kan ada Yaa, Yaa lah kakak, adik dan abang untuk mama...


demi itu, mama namakan adik adik Yaa, Nur Najla dan Muhd Rayyan.. macam yang Yaa nak ye...


buat anak2 nama Najla dan Rayyan, terima kasih kerana sudi bermukim dalam rahim mama, sudi memberikan warna ceria dalam hidup mama n babah walau seketika...


buat ilya Yasmeen, terima kasih kerana sentiasa membahagiakan mama n babah.. semoga anak mama akan sentiasa .. semoga satu hari nanti ALLAH akan memakbullkan doa anak mama ye... be a good gal ok sayang...

2 comments:

OmbakBaik said...

kak bebaru ni ke jadinye tu??sabar ye..Allah Maha Penyayang lagi Pengasih

masaklemakrebung said...

ye Yaa... tak ada rezeki.. pasti ada hikmahnyer.