Monday, December 27, 2010

akhirnyer ako punya

Lama dah dia jadik kepunyaan ako. cumanyer masih tak punya masa untuk tayang kat sini.. Walaupun ianya cuma adik paling bongsu tapi ako puas hati.. yelah kalau nak di idamkan abag dia yang atas atas.. sapalah ako... uhuhuhuhu...


dia jadik kepunyaan ako semenjak sebelum raya lagik... dah banyak dah jasa dia... dah jauh jugaklah dia berjalan..


bukan setahun dua ako dok intai... dari zaman purba .. sampai la yang canggih kan... hehehheehehe... bila mylove kata ok... (tp cam berat je kan).. ako pun terus je akad jadik hak ako .. hehehehehehehe..


ako harap dia tak pernah jemu berbakti untuk ako dan sumer .. dan ako harap.. ako berjaya berikan dia idung yg baru ye.... tahun depan ye... hehehehehe


Hmmm.. dia dia.. antara kesayangan hamba...


Thursday, December 23, 2010

buat anak mama


Buat anak mama..


ilya,
mama sedih kalau ilya sakit..

ilya,
mama nangis kalau ilya baring je tak lincah

ilya,
mama sayu kalau tengok mata ilya kuyu tak larat

ilya,
mama sendu bila ilya nangis pilu

ilya,
mama syahdu kalau ilya bagitau mama.. ilya sayang mama ngan babah

ilya,
mama rasa bersalah bila mama kata kenapa adik dah tak da dalam perut mama

ilya,
mama nak ilya tahu, betapa sayangnya mama dan babah pada ilya.

ilya,
mama nak ilya tahu betapa mama susah hati bila ilya demam panas.

ilya,
mama nak ilya tahu betapa mama bersyukur di kurniakan ilya oleh ALLAH sebagai anak mama

ilya,
mama nak ilya tahu ilya sepi kerna ilya masih tak punya adik

ilya,
mama nak tahu setiap dalam solat mama pasti ada doa yang mama tujukan khas untuk ilya

ilya,
mama pohon pada ALLAH ilya sihat selalu.. jadi hamba yang taat pada ALLAH dan solehah

ilya,
mama terharu bila setiap kali tidur ilya akan bacakan doa tidur dan alfatihah

ilya,
mama bahagia punya anak sebijak ilya, sesempurna ilya...

ilya, sayang cepat sembuh ye... mama luv you so much...

Ya ALLAH... aku bersyukur kepada Mu ya ALLAH atas kurniaaMU.. Jadikanlah aku hamba yang sentiasa mensyukuri nikmat Mu dan janganlah Engkau kufurkan aku dengan nikmatmu.

Thursday, December 16, 2010

rasa sayu

ako, ako tak boleh cam ni... ako kena sabar.. apa yang berlaku tu mesti ada hikmahnyer.... ako tau kan... kan ako dah bagitau hati.. sabar... redha pada dugaan Allah.. pasti ada hikmahNya, cumanyer, ako kena tabah...

ako pujuk hati ye... bg tau hati, jangan sayu.. jangan sedih... dia, dia, dia kan ada ramai lagik ada... ako ok kan... ako.. nko mesti ok.

Astaghafirullah.. ya Allah tenangkan hati ako..

Monday, December 6, 2010

pilihan anak mama

antara mama n anak mama jarang ada rahsia... 9 bulan lepas, bila mama tahu ilya bakal punya adik...mama terus sampaikan pada anak mama...soalan pertama ilya tanya, mama nak bagi nama siapa? mama suka nama najla... ok.. dia setuju dan nama najla slalu jadi sebutan dia... tp sayang..tak ada rezeki kita...


kali ni.. baru lebih kurang seminggu mama dapat berita gembira.. ilya bakal jadi kakak.. dia dah bagi nama... minat sungguh dia dengan nama 'rayyan' yang tekadang mamam dengar macam 'lion' je hehehe... tapi sayang, belum ada rezeki ilya nak jadi kakak.. dia kata, dia tak nak adik panggil dia kak long, ayong sumer...tapi nak adik panggil dia 'kakak' je... itu yang dia nak... mama ok je...


tadi balik dari sekolah, sebagai mama yg faham keterujaan anaknyer untukmenjadi kakak, mama khabarkan pada ilya yg adik dia dia dah takada... babah dah tanam sebab adik dia dah meninggal... dia menangis.. dia tanya, luka tak perut mama dia ni... sbb aritu mama dia bagitau di lahir ikut perut yang di bedah... mama kata tak sbb adik dia kecik je lagik... dia tanya lagik adik dia gal ke boy... mama pun tak dapat jawab sbb kecik sangat lagik...


pesanan dia tadi, len kali kalai ada adik dalam perut mama jgn pegi klinik...sbb bila mama blk dari klinik mesti ada dah tak ada ? hehehe.. cam tu plak ye sayang...tak pa mama kan ada Yaa, Yaa lah kakak, adik dan abang untuk mama...


demi itu, mama namakan adik adik Yaa, Nur Najla dan Muhd Rayyan.. macam yang Yaa nak ye...


buat anak2 nama Najla dan Rayyan, terima kasih kerana sudi bermukim dalam rahim mama, sudi memberikan warna ceria dalam hidup mama n babah walau seketika...


buat ilya Yasmeen, terima kasih kerana sentiasa membahagiakan mama n babah.. semoga anak mama akan sentiasa .. semoga satu hari nanti ALLAH akan memakbullkan doa anak mama ye... be a good gal ok sayang...

ako pasrah...

perbualan ako dan sahabat nun jauh di utara pagi tadi.

Ako : mag, ako ada benda nak g tau ni...
mag : hah.. apa dia..?
ako : hmm... ako pregnant...
mag : Alhamdulillah.... elok2.. dah masuk brapa bulan...
ako : aritu doktor kata dah masuk 2 bulan... tapi ako tau takutlah.. sbb ada darah kuar..
mag : nko g jumpa doktor... kena banyak berehat...
ako : tu la pasal.... mag.. mag... alamakputus plak...

*********************

pesanan ringkas ako pada dia jam 1.32ptg

ako : salam mag, dh takda. Dh kuar td masa kat klinik. Xda rezeki..
mag : xda rezeki... duduk n muhasabah diri.. tanya apa yang ko @ gani agak2 terniat nk buat tapi tak buat lagik.. kadang kita lupa...
-----------------------------------------------------------

ako pasrah.. ako redha dengan apa saja ketentuan dari ALLAH. kalu kedua ako menghadapi situasi ini... andai kata yg mula dulu ako tak gugur... sekarang mesti ako tengah menghitung hari kelahiran nya... dan sekali lagi hari ni ako berdepan dengan situasi yang sama... Baru minggu lepas ako mendapat hadiah istimewa pemberian ALLAH paa ako... ako di sahlan pregnant... tapi hari ni, ao kehilangan dia... ako keguguran lagi. Ako tahu pasti ada himahnyer... sbb ALLAH lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba Nya.. bezanyer, kali ini dia lebih mudah meniggalkan ako tanpa sebarang kesakitan yang melampau...

ako pasrah.. ako terima segalanyer...kecewa? tak sesekali... sbb ALLAH tak suka kepada hambaNya yang berputus asa... ako akan sentiasa berdoa moga dikurniakan zuriat yang terbaik untuk ako dan keluarga...