Wednesday, January 19, 2011

eh ye ke makcik....

aduhai... lenguhnya kaki....huhuhuhu..

hari ni ako balik naik bas... pastu turun kat ampang park naik tren plak... pastu turun lat wangsa maju stesen wmaju.

ako kena balik gak naik bas, sbb pn fiza, kena stayback. ako tak la sampai hati nak balik lewat lagik.. kesian kat ilya.. dah la minggu lepas direct seminggu ako balik lewat...

memandangkan en hubby tadi park keta kat umah (atas nasihat ako),n makanyer terpaksalah ako berjalan kaki dari steen lrt ke rumah... bukan tak nak naik cab, tapi rasa membazir sbb kalau naik cab rasa cam dekat je umah ni.. tp bila berjalan... mak aiii... berpeluh den.... ku gagahkan jugak... ako tak risau apa sangat, cuma ako risau kalau kalau ada peragut.. ye lah... ikut tepi jalan besar ni kan... paham paham jelah... rasanyer adalah dalam 20min jugak ako berjalan ke rumah... smapai je umah, terus masuk keta... rehat bukak ekon kejap... terus g amik ilya.... sakit sehh betis ni...

dah amik dia, ako singgah restoran mamak ali maju kejap. maleh nak masak... sms en hubby g tau arini tak masak, letih. so beli roti nan kat ali maju je.... ni yg penting ako nak cerita nih hehehehe... dalam ako menunggu makanan n teh ais ako di b pun bungkus, makcik pelayan tengah menyapu... mula abih la kaki ako sekali di rawanyer... ako senyum je... ako pun bangun.. yelah nak g bayor...

ilya mmg tak nak makan, ada bubur nasik dia kat umah... mak cik tu tanya..
"adik ke ?" tunjuk kat ilya..
"eh taklah... anak... takkan la adik makcik... agak agak la.." kata ako..
"ye ke.. mak ciktengok macam adik je," kontrol yati hehheheehe...
"taklah makcik.. anak nih..." sambil kembang idung senyum...
"ye ke ... bukan apa mak cik tengok muka anak, macam muka org tak beranak lagik... tak nampak jatuh pun pipi sumer," sambil pegang pegang bawah mata dia...
"ye ke? alhamdulillah... boleh la perasan muda skit..." kata ako sambil ako ke kaunter bayo... dalam hati ako, yelah ako kan tembam hahahhaha...

inilah isian penting post ako kali nih hahahhaa.. jangan marah ye.. tp sampai la ni tak sempat lagik ako nak tengok cermin.. heheheh... yelah kalau nak menidakkan kata2 makcik tu pun, tak patut jugak kan.. kecik ati dia...

apapun, ako admit ako dah kawin n punya anak sorang... anak pun bulan 9 tahun ni dah masuk 5 tahun ye... bab pipi nak jatuh ke, kantung mata nak jatuh ke... wallahualam...

5 comments:

Rizziela said...

k.yati sentiasa nampak muda la tu

masaklemakrebung said...

ye ke? hehehe.. alhamdulillah... tapi tu tak berapa penting.. yg penting happy dan sihat...

rena said...

haa..
ni mesti sebab makan stoberi ari tu nih

so apa lagi, makan la lagi.. makan la lagi.. makan la lagi

masaklemakrebung said...

ye la.. baru teringat.. pasal stoberi kot.... jgn lupa kalau ada orang jual stoberi, tolong beli... lg satu sbb petang tu bejalan jauh... sambil pakai sweater hhehehe.. lemak terbakar lebih skit...

OmbakBaik said...

hikhikhik