Friday, January 14, 2011

sebenarnya

lama ako tak update... tak ada masa? rasanyer macam ada je... tapi tahlah... tak tahu dari mana nak mula n tak tahu di mana ako nak letak titik nanti.

eh wife ako pregnant dah, bunting pelamin... alhamdulillah... dia bakal dapat anak kembar, wahh dah lekat dah.. bestnyer. anak ke brapa ? anak ke dua dah... yang sulung umur berapa ? wahh bestkan.. ish, kalau tak gugur aritu mesti akak pun tunggu hari kan... ha gugur lagik... tak pa sabar ye...

Ako pun tak tau nak ekspresikan macamana air muka kalu kala tu. Ako cumpa sambut dengan kalimah Alhamdulillah.. semoga sumer selamat... itu doa ako..

tapi, tipulah kalau ako tak ada rasa keciwa kan... ako pun manusia juga... manusia ciptaan ALLAH.. mesti punya perasaan. kan ALLAH ciptakan manusia ni penuh dengan keistimewaan.. khalifah di muka bumi ni. Cuma cara kita bawa diri kita je kan..

Ye, ako tak boleh mendongak ke langit, ako mesti merenung ke rumput... tp bukan ako terlalu mendongak pun cuma.... mungkin rasa jiwa tu...

semalam, di surau... menyedarkan ako. 4 kali dia keguguran. Sekarang punya seorang anak berusia setahun lebih dan si ibu sedang mengandung... penuh ujian... dah masuk 4 bulan tapi selalu berlaku pendarahan... detak jantung bayi dah kedengaran... ako doakan semoga dia kukuh dalam rahim ibunyer sehingga di lahirkan... sedihkan, 4 kali keguguran.. apalah sangat kalau nak di bandingkan dengan ako yang mengalami keguguran 2 kali nih.

kalau nak di bandingkan kesedihan dia pasti 2 kali ganda dari ako kan... Ya ALLAH jadikan ako antara hambaMu yang sentiasa bersyukur dengan pemberianMU.

Abang ako pernah nasihatkan ako. Kata dia, kenapa ALLAH duga kita, contohnyer tak punya anak atau keguguran... mungkin yang keguguran tu kalau di lahirkan ianya tak sempurna... makanya ALLAH gugurkan ia.. atau yang tak punya anak tu, ALLAH tahu kemampuan hambanya.. mungkin belum tiba masanyer untuk ALLAH kurniakan zuriat padanyer... mungkin secara luarannya, nampak kita mampu menguruskan zuriat kita, tapi ALLAH tahu mungkin belum tiba masanyer.

Ye, ako setuju... dan ako yakin dengan apa yang ALLAH tetapkan, apa yang ALLAH janjikan.. Allah takkan mendatangkan dugaan pada hambaNYA melebihi dari kemampuan hambaNYA. ako kena yakin tu.

Ako perlu kikis rasa sedih yang dah bemukim lama dala hati ako nih. Ako kena buang jauh jauh dan tempatkan rasa syukur melebihi dari rasa sedih.

Ako pohon pada ALLAH semoga ALLAH murahkan rezeki ako dan semua yang ako sayang dari segala sudut... tingkatkan keimanan ako padaNYA..
ok... positif skit yati ye...
Ok ni gambar ilya terbaru... sama je kan... tak ada bezanyer... cuma, kdang dia nampak macam dah dewasa sangat.. tapi kadang nampak dia macam baby je lagik... ke mama je yg perasan macam tu hihihihi... semenjak dah masuk kelas umur 5 tahun ni, makin la susah ako nak jawab soklan dia... biasalah kan... prosa kata bertambah banyakkkk, akal bertambah bercabang cabang, tinggi pun bertambah tambah... segalanyer lah...
n, thanks to my boss besar.. to my company atas pemberian donut2 ni.. so, aritu kitorang jadikan hari donut se TIME hehehehe... n also cute note pad... donat pun nak order yang ada koperat kaler hehehehehe... bos, desas desus bila nak tau hehehehe

2 comments:

OmbakBaik said...

setuju dengan entry ni..bangkit lah dari kesedihan kak..

nak note pad chumilss satuuuu~~~~

Rizziela said...

sedapnya kak yati..nak sikit

ALLAH mengetahu yg terbaik untuk kita..semoga kita akan terus dikurniakan rahmat dariNYA