Sunday, July 31, 2011

Ramadhan......

Insyaallah... Esok, isnin sama sama kita akan menyambut bulan ramadhan.. bulan yang penuh dengan keberkatan, keamputan dan kerahmatan dari ALLAH...

Ya, kami sekeluarga mmg teruja menanti kehadiran bulan punuh berkat ini... sama jugak ngan ilya... tahun ilya lebih faham... dan keterujaan untuk dia berpuasa sangat sangat teserlah... tp ako tak taulah kan cam na... Kalau dia dapat puasa separuh hari pun Alhamdulillah.... masalah cuma nak bangunkan dia sahur.. harap esok pagi senangla dia bangun....

hmmm.... Ako pohon pada ALLAH semoga puasa kami di bulan ramadhan kali ini lebih di berkati.. dan di permudahkan dari segala kesulitan... insyaallah...

sayup terdengar dari masjid jemaah sedang bersolat terawih... ye ako dengan ilya je di rumah... lepas memasak untuk sahur, terus masuk bilik n tidurkan ilya... dah lena di ulit intan agaknyer....

terbayang, macamanalah abah kat kampung... berseorangan ke abah... harap abah tak berseorangan... tahun tahun lepas abah berpuasa di KL... tapi tahun ni malas katanya... tapi insyaallah minggu ke dua puasa abah akan datang.... tak sampai hati ako biarkan abah sorang sorang....

Ya, Allah.... pertama kali ako berpuasa dalam keadaan ku sebegini... ku pohon puasaku dipermudahkan dan kesihatan kami di pelihara.... Ya Allah, seomga kami seisi keluarga sentiasa berada d bawah payung rahmat mu.. sentiasa di lindungi oleh Mu dan sentiasa berlapang dada menberima segala dugaan Mu... amin amin...

2 comments:

OmbakBaik said...

"pertama kali ako berpuasa dalam keadaan ku sebegini"

BAGAIMANAKAH ITU??

SALAM RAMADHAN KAK..MOGA RAMADHAN KALI NI LEBIH BAEK DR YG LEPAS...
MINTAK AMPON SALAH SILAP YE..

MISH U

masaklemakrebung said...

ish.... suka betul mencetuskan kontroversi ye... hehehehe

salam ramadhan Yaa.. Insyaallah... semoga Ramadhan kita kali ini lebih baik...

Kakak ampunkan segala salah dan silap Yaa.. wahhh macam banyak je dosa ngan kakak ye hehehe.. kakak pun camtu gak... maaf atas segala