Wednesday, January 26, 2011

Terima kasih temankan kami selama ni...

aduhai..

mama kesian kat babah.


tak pa babah, sabar ye.. jangan di tangisi. jangan berkabung lama sangat ye. Nanti kita cari pengganti.


tulah, len kali kalau nak tukar air, kluarkan dia dulu. Pening dia tu.. muntah air dia.


Rasanyer cukuo 5 tahun usia dia. berada susah senang dengan kita tp malam tadi dia pergi. tinggalkan kita sekeluarga.


Robin, ikan arowana silver tu pergi menghembuskan nafas terakhir. Berat dah lbh dari satu kilo, dulu masa kita beli cuma 3 inci panjang dia.. skang dah lebih dari satu kaki...


ilya kata, kenapa kita tak bawak ikan tu ke klinik veterina.. mana boleh sayang, ikan tu dah mati, kalau dia sakit mungkin kita boleh bawak.


takpa, babah kata nanti babah nak beli gold arowana, hehehe... nanti kalau kita pokai kita boleh gadai ikan tu heheheh...
ini dia ikan kita, sian mata pun dah putih..

Wednesday, January 19, 2011

eh ye ke makcik....

aduhai... lenguhnya kaki....huhuhuhu..

hari ni ako balik naik bas... pastu turun kat ampang park naik tren plak... pastu turun lat wangsa maju stesen wmaju.

ako kena balik gak naik bas, sbb pn fiza, kena stayback. ako tak la sampai hati nak balik lewat lagik.. kesian kat ilya.. dah la minggu lepas direct seminggu ako balik lewat...

memandangkan en hubby tadi park keta kat umah (atas nasihat ako),n makanyer terpaksalah ako berjalan kaki dari steen lrt ke rumah... bukan tak nak naik cab, tapi rasa membazir sbb kalau naik cab rasa cam dekat je umah ni.. tp bila berjalan... mak aiii... berpeluh den.... ku gagahkan jugak... ako tak risau apa sangat, cuma ako risau kalau kalau ada peragut.. ye lah... ikut tepi jalan besar ni kan... paham paham jelah... rasanyer adalah dalam 20min jugak ako berjalan ke rumah... smapai je umah, terus masuk keta... rehat bukak ekon kejap... terus g amik ilya.... sakit sehh betis ni...

dah amik dia, ako singgah restoran mamak ali maju kejap. maleh nak masak... sms en hubby g tau arini tak masak, letih. so beli roti nan kat ali maju je.... ni yg penting ako nak cerita nih hehehehe... dalam ako menunggu makanan n teh ais ako di b pun bungkus, makcik pelayan tengah menyapu... mula abih la kaki ako sekali di rawanyer... ako senyum je... ako pun bangun.. yelah nak g bayor...

ilya mmg tak nak makan, ada bubur nasik dia kat umah... mak cik tu tanya..
"adik ke ?" tunjuk kat ilya..
"eh taklah... anak... takkan la adik makcik... agak agak la.." kata ako..
"ye ke.. mak ciktengok macam adik je," kontrol yati hehheheehe...
"taklah makcik.. anak nih..." sambil kembang idung senyum...
"ye ke ... bukan apa mak cik tengok muka anak, macam muka org tak beranak lagik... tak nampak jatuh pun pipi sumer," sambil pegang pegang bawah mata dia...
"ye ke? alhamdulillah... boleh la perasan muda skit..." kata ako sambil ako ke kaunter bayo... dalam hati ako, yelah ako kan tembam hahahhaha...

inilah isian penting post ako kali nih hahahhaa.. jangan marah ye.. tp sampai la ni tak sempat lagik ako nak tengok cermin.. heheheh... yelah kalau nak menidakkan kata2 makcik tu pun, tak patut jugak kan.. kecik ati dia...

apapun, ako admit ako dah kawin n punya anak sorang... anak pun bulan 9 tahun ni dah masuk 5 tahun ye... bab pipi nak jatuh ke, kantung mata nak jatuh ke... wallahualam...

Tuesday, January 18, 2011

Hafiz AF7 - Awan Nano MV



ako amat suka lagu ini.. sekali gus dengan video klip nya.. sedih.. gud job hafiz.. semoga hafiz terus bertambah maju n terus merendah diri...

Friday, January 14, 2011

sebenarnya

lama ako tak update... tak ada masa? rasanyer macam ada je... tapi tahlah... tak tahu dari mana nak mula n tak tahu di mana ako nak letak titik nanti.

eh wife ako pregnant dah, bunting pelamin... alhamdulillah... dia bakal dapat anak kembar, wahh dah lekat dah.. bestnyer. anak ke brapa ? anak ke dua dah... yang sulung umur berapa ? wahh bestkan.. ish, kalau tak gugur aritu mesti akak pun tunggu hari kan... ha gugur lagik... tak pa sabar ye...

Ako pun tak tau nak ekspresikan macamana air muka kalu kala tu. Ako cumpa sambut dengan kalimah Alhamdulillah.. semoga sumer selamat... itu doa ako..

tapi, tipulah kalau ako tak ada rasa keciwa kan... ako pun manusia juga... manusia ciptaan ALLAH.. mesti punya perasaan. kan ALLAH ciptakan manusia ni penuh dengan keistimewaan.. khalifah di muka bumi ni. Cuma cara kita bawa diri kita je kan..

Ye, ako tak boleh mendongak ke langit, ako mesti merenung ke rumput... tp bukan ako terlalu mendongak pun cuma.... mungkin rasa jiwa tu...

semalam, di surau... menyedarkan ako. 4 kali dia keguguran. Sekarang punya seorang anak berusia setahun lebih dan si ibu sedang mengandung... penuh ujian... dah masuk 4 bulan tapi selalu berlaku pendarahan... detak jantung bayi dah kedengaran... ako doakan semoga dia kukuh dalam rahim ibunyer sehingga di lahirkan... sedihkan, 4 kali keguguran.. apalah sangat kalau nak di bandingkan dengan ako yang mengalami keguguran 2 kali nih.

kalau nak di bandingkan kesedihan dia pasti 2 kali ganda dari ako kan... Ya ALLAH jadikan ako antara hambaMu yang sentiasa bersyukur dengan pemberianMU.

Abang ako pernah nasihatkan ako. Kata dia, kenapa ALLAH duga kita, contohnyer tak punya anak atau keguguran... mungkin yang keguguran tu kalau di lahirkan ianya tak sempurna... makanya ALLAH gugurkan ia.. atau yang tak punya anak tu, ALLAH tahu kemampuan hambanya.. mungkin belum tiba masanyer untuk ALLAH kurniakan zuriat padanyer... mungkin secara luarannya, nampak kita mampu menguruskan zuriat kita, tapi ALLAH tahu mungkin belum tiba masanyer.

Ye, ako setuju... dan ako yakin dengan apa yang ALLAH tetapkan, apa yang ALLAH janjikan.. Allah takkan mendatangkan dugaan pada hambaNYA melebihi dari kemampuan hambaNYA. ako kena yakin tu.

Ako perlu kikis rasa sedih yang dah bemukim lama dala hati ako nih. Ako kena buang jauh jauh dan tempatkan rasa syukur melebihi dari rasa sedih.

Ako pohon pada ALLAH semoga ALLAH murahkan rezeki ako dan semua yang ako sayang dari segala sudut... tingkatkan keimanan ako padaNYA..
ok... positif skit yati ye...
Ok ni gambar ilya terbaru... sama je kan... tak ada bezanyer... cuma, kdang dia nampak macam dah dewasa sangat.. tapi kadang nampak dia macam baby je lagik... ke mama je yg perasan macam tu hihihihi... semenjak dah masuk kelas umur 5 tahun ni, makin la susah ako nak jawab soklan dia... biasalah kan... prosa kata bertambah banyakkkk, akal bertambah bercabang cabang, tinggi pun bertambah tambah... segalanyer lah...
n, thanks to my boss besar.. to my company atas pemberian donut2 ni.. so, aritu kitorang jadikan hari donut se TIME hehehehe... n also cute note pad... donat pun nak order yang ada koperat kaler hehehehehe... bos, desas desus bila nak tau hehehehe

Tuesday, January 4, 2011

2011

Apa yang ako harapkan dengan nombor ni... Harapan ako akak azam ako, ako nak ako menjadi hambaNya yang lebih baik, menjadi isteri yang terbaik, menjadi mama yang terbaik, menjadi kakak yang terbaik, menjadi adik yang terbaik, menjadi teman yang terbaik menjadi jiran yang terbaik...

ako mahu menjadi insan yang baik...

"Ya Allah, Engkau makbulkan segala doa ku.. Ya Allah, peliharalah aku, keluargaku dan seluruh umat Islam dari segala kejahatan.."