Sunday, January 3, 2010

bismillahirahmannirrahim.....

Lafaz bismillah sempena tahun baru. Selamat datang tahun 2010 dan selamat tinggal 2009... banyak suka duka sepanjang tahun 2009 ako tinggalkan... tahun 2009 menjadikan ako insan yang lebih kuat, lebih jitu.. walau hampir setiap hari berulang wangsa maju shah alam.... tapi ako gagahkan jugak demi mencari rezeki... bulan depan cukup setahun ako berulang alik...

tadi ako baru je balik dr kampung perak.... alhamdulillah ada rezeki lebih skit so rasanyer banyak kali jugak ako balik kg perak n melaka... bulan depan pun nak balik perak lagik.. heheheheh jangan marah mak mentua den ye... ada kenduri kawin.. sepupu so kenalah balik... skang ni sebenarnyer kepala ni sakit sangat.. tapi ako paksa jugak menaip... rindu lama tak update blog... kosong cam tu je kan.

La ni ako dalam mood merajuk sebenarnyer ngan en hubby.. geram ako... tadi janji ye ye nak beli nasik goreng kampung... last last balik dia bawak nasik mamak .. merajuk...en hubby gorengkan telur mata.. sbb tadi pesan nak nasi goreng kg telur mata... protes punya hal (yelahkan kalau tak makan kang lapo) ako makan nasik ngan kicap n telur mata sambil air mata berjurai2 kuar... sedih sehhhh... tah la rasa macam sedih sangat... alasanyer kat kedai mek tu ramai orang n kalau order mesti lambat dapat... huh.... ako tetap nak merajuk.. ako tido dalam bilik ilya n en hubby tido kat hall sambil tengok tv.. biarkan...

ni kira rajuk yang pertamalah tahun 2010 ni....

esok nak kena g sekolah ilya sbb nak register dia tadika... ilya tahun ni 4 tahun so rasanyer dah boleh terima ilmu skit .... so, esok nak bayar yuran n beli baju uniform n buku dia... so, mr J esok i masuk opis lewat skit ye.... tapi mr J tak tau lagik.. pasgi esok baru nak sms dia bagitau...

So kepada sumer cekgu cekgu selamat mengajar ye esok...

Semoga kedatangan tahun 2010 ini akan membawa rahmat kepada kita sumer dan semoga kita sekeluarga bertambah bahagia..di murahkan rezaki olehNYA dan semoga ada pertambahan ahli keluarga.. moga ALLAH memakbulkan doa kita... ilya, semoga menjadi anak yg solehah anak yang berilmu dan di jauhkan dari segala kesakitan.. di lindungi ALLAH selalu..amiinnnnn

3 comments:

Rizziela said...

kejap ajer ilya dah masuk tadika...

dah besar kan?

OmbakBaik said...

majok sampai nanges2...

manja tol kakak nih...

rase tak puas maen ngan ilya aritu

masaklemakrebung said...

ziela : ilya tahun ni 4 tahun... nursery dia ada tadika jugak.. so rasa biar la dia g skola pagi n petang dok nursery.. bayar sama je.. cuma ada tambahan untuk uniform n duit buku2 je.. n tgk excited je nak g skola pakai uniform.. hehehehe

Yaa : Mana ada manja... geram... dari petang dah janji nk beli.. siap bgtau. 'ayang nak makan apa malam i, abang belikan'... tup tup beli nasik mamak.. geram batul.... maen ngan ilya? hmmm.... nanti tak larat nak layan molot dia tu...