Sunday, October 23, 2011

ops sikap hehehe

petang semalam...mama buat operasi melipat kain yang dah macam gunug tu... aduhai... mmg letih setengah hari lah jugak melipat menggantung dan menyusun... sumer tu perlukan semangat yang amat tinggi.. sbb kalau tak mmg tak menjadi.... mama nak kemas bilik ilya walaupun susah betul nak pujuk dia tido dalam bilik dia skang ni.. macam maca alasan dia bagi... tak pa mama akan pujuk jugak.... babah balik jam 1.45 tengahari sumer dah lipat cuma tak susun je lagik... mintak tolong babah susun... sementara tu sempatlah masak mi goreng untuk ilya breakfast n nasik goreng je untuk makan tengahari... maaf ye babah... sebebnarnyer mama teringin nak masak ayam masak lemak cili padi... tp tak sempat nak kuar rumah beli ayam sumer...


mama terfikir minggu akan datang ni dah masuk 30minggu... kalau ikut ilya 36minggu dah tengok dunia... untuk kelahiran ke 2 nih, ada barang2 yang masih tak lengkap..... bj baby oklah rasanyer macam cukuplah... lgpun dalam pantang baby bukan ada nak jalan kemana pun kan... barut baby mama dah jahitkan... sarung bantal n sarung tilam in proses... kadang ada sikit rasa syahdu bila teringatkan arwah mak... kalau la mak ada... tapi ALLAH lebih tahu mengenai perancangaNya.. kita sebagai hanba perlu redha... cuma apa yang tak di beli cuma mandian dia... dan jamu untuk mama dalam pantang nanti... tak tau nak beli yang mana.



lepas asar.. lepas babah rehat rehat n mama pun rehat rehat, kita kuar... almaklumlah, kalau asyik dok umah je.... boring.. ilya pun sibuk ajak kuar... cam biasalah mama kan mmg kaki jalan kan hehehehhehe... tp kita ada tujuan besar.... tujuannya, kita sumer tengok baby kat dalam perut mama nih... say hi to baby.... teruja mmg teruja....




Alhamdulillah, baby sihat.. chubby heehehhe... rasanyer macamkakak dia nanti bila lahir...mama, babah n kakak tak sabar tunggu awak tengok kami plak nanti... sabar ye, sabar... kamisumer doakan yang terbaik untuk awak... we love u tau.... kat bawah ni gambar dia, semalam kami saja merisik dia dalam bentuk 3D,4D... cuba teka cam muka sapa? mama, babah atau macam muka kakak ilya??


3 comments:

Rizziela said...

mcm kakaknya...boy ker gurl kak Yati?

OmbakBaik said...

bestnye...

masaklemakrebung said...

ziela : ye ke ? rasanyer pun macam kakak dia masa baru lahir dulu... boy ke gurl? ce teka cer teka...

Yaa : tu lah, cepatlah skit... ajak sesama tak nak... :)