Tuesday, August 24, 2010

besar sungguh permintaan dia

kisah ni berlaku masa balik dr kampung perak beberapa hari sebelum posa. Lepas je balik dari antar anis n aina, makaner tinggal la ilya dan pakcu je kat belakang kereta... senyap.... tetiba ako dengar ilya menangis teresak esak... cam pelik jugak sbb biasanyer kalau lepas je ako tinggalkan kakak2nyer... dia mesti meraung raung nak tinggal ngan maklong dia..





'Yaa, kenapa Yaa nangis ni..."

"yaa, ni sorang sorang je kat belakang nih... tak ada sapa pun teman yaa, "

"tu pakcu kan ada, kan pakcu temankan yaa kat belakang..."

"hazim tu ada adik harraz, kak long tu pun ada kak anis... yaa ni sorang sorang je...." huh... mama faham beno maksudnyer.

"Abis tu kenapa, pakcu kan ada," mama buat buat b

"alahh.. pakcu tu lain, tak sama.. pakcu dah besar... Yaa nakk adik macam harraz tu, macam dina tu," aduhaiii... besar sungguh permntaan dia... bukan kali ni je... dah banyakkkkk kali... kalau dia nangis itu antara point dia... pening kepala..

"Ilya, yaa doa lah pada ALLAH mintak ALLAH bagi Yaa adik... Insyaallah nanti ALLAH makbulkan doa Yaa,"

"Yaa, tak pandai.. yaa tak tau nak doa macamana,"esak dia makin mengganas...

"ok.. mama ajar.. cepat tadah tangan, n ikut apa yg mama doa ye... " mama pun baik punya doa..

"ya Allah, ya tuhanku.. kurniakanlah yaa seorang adik yang sempurna, aminnn," penuh khusyuk dalam tangisan dia...



berbezakan.... dulu masa ako kecik kecik.. masa mak ako ngandungkan adik ako yg bongsu.. ako ingat lagik... ako paksa adik ako yang no 2 tu tanya pada opah ako.. betul ke mak tu mengandung... dan dan tu jugak dia n ako sekali kena marah ngan opah ako.. masa tu kira kalau budak tanya psal ngandung ngandung tu mmg tak elok beno la.. kira macam bebudak takpatut tau benda benda cam tu... tapi la ni..siap boleh nangis2 mintak adik.... ilya mmg macam tu, kalau orang tu sorang je tak ada adik beradik lain, dia pun boleh tolong nangiskan untuk orang tu sbb tak ada kawan.. caring kan? caring sampai mama pun pening... hhehehee...



apa pun ilya, mama sayang sangat kat awak.. insyaallah ada rezeki awak akan ada adik ye... tapi jangan selalu nangis2 tau nanti mama stress.. susah plak dapat adik hehehehe...

3 comments:

Rizziela said...

Kesiannyer kat Ilya...Nak adik sampai macam tu sekali?

Insyallah..nanti mama produce adik untuk Ilya yer..sabar tau sayang

OmbakBaik said...

mama , sila bekerja keras siang dan malam k..hehehheehhe

masaklemakrebung said...

ziela. itulah masalahnyer... ye.. nanti mama tambahkan production tu kan hehehe

Yaa : bulan posa ni jangan nak buat hal Yaa.. malam je.. siang ? nehiiii :)