Saturday, August 21, 2010

teratak di kampung

Raya ni insyaallah teratak mak n abah bertukar wajah. hampir 2 bulan dalam pembinaan dan sampai ke hari ini rasanyer tinggal pasang tingkapsliding door n buat silling di dapur. 2 bulan sudah, akomenitiskan air mata bila adik kata rumah dah runtuh.... masa tu memang ako menangis.... sedih sayu bercampur baur. Walaupun kenangan tetap subur tp ako rasa rumah lama tu punya nilai sentimental yang sangat tinggi buat ako dan ahli keluarga yg lain.

Arwah abg ako dengan kakak ipar ako di sandingkan di atas tu, ako pun macam tu... pak cu ako pun di satukan di rumah atas tu... skang kami pun masing masing punya anak2. Runah atas di angkat dari tapak lama kat sebelah uamah embah. Ako masih ongat la masa rumah tu di usung beramai ramai dek orang kampung. Masa tu mak lari belakang umah embah sebab takut umah tu runtuh... tapi alhamdulillah... bersatunya penduduk kg mengangkat umah tu, selamat di letakkan ke tapak baru. bayang kan....


sekarang ako dan adik beradik lain tak punya rumah atas.. sumer di ganti batu dah... mungkin sedikit panas berbanding umah dulu. Tapi, ako tau..... jauh di sudut hati arwah mak n abah mmg dah lama mengharapkan umah tu bertukar wajah... mmandangkan si anai2 makin bersukaria memakan tiang tiang kayu di rumah tu.

Mak,
impian mak terlaksana... begitu jugak impian abah.. walau mak tak sempat menikmatinya, tapi kami tetap lakukan demi belahan hati mak iaitu abah dan kami anak anak.....

abah,
kami anak2 berharap sedikit pemberian kami ini dapat menyenangkan hati abah.. dapat membahagia abah, kerana untuk kami membalas segala jasa baik abah... sumpah, kami tak mampu.

7 comments:

OmbakBaik said...

emm best la raye umah baru..hall besa..ish ish jeles rasenye..hehhehehe

OmbakBaik said...

emm best la raye umah baru..hall besa..ish ish jeles rasenye..hehhehehe

OmbakBaik said...

emm best la raye umah baru..hall besa..ish ish jeles rasenye..hehhehehe

OmbakBaik said...
This comment has been removed by the author.
masaklemakrebung said...

wahhh... Yaa, nampak betul keseronokkannyer n kejelesannyer.. post comment sampai 2, 3 kali ye.. hehehe... ye hall beso senang anak2 buah main termasuklah dhini, dina, hatim, aiman dan bakal adik dia ye.. hehehehe.. mmg tak sabar nak balik kg nih..

OmbakBaik said...

hahahh...ntah pesal aritu send skali skali jadik 4 kali..maleh yaa nk deletenye..akak sori sesgt..lupa nk gtau..aiman da dapat adik..amirul syafiq..lahir sehari ke 2hari b4 pose..yaa pon baru 2kali ckp talipon ngan abuan pas anak die lagir ni..gambo pon ade sebjik je..tak la upload2..ala cm aiman gak..chinese look..walaopon sbenaye mereka adalah ank jawa..hahahhahahah

masaklemakrebung said...

tu la pasal.. lambatnyer bagi tau kakak.. masih ingat baby still ada dalam perut yan lagik.. Alhamdulillah.. memang akan sama macam cina..