Friday, November 28, 2008

donut oh donut jco

Semalam... seperti yg di janjikan ako n cik na melangkah gagah menuju ke pavillion semata-mata untuk menikmati donut JCO. Beratur yang panjang.... harga oklah... tapi yang ako tak tahannyer ice blended dia boleh beli 6 ketul donut tu balik... Tapi dia macam tahu je kegusaran hatiku derang bagi donut simple tu 2 ketui sbb beli 2 ice blended... Tapi dek kerana cik na kata... kita tak slalu ke sini kak.. baik kita minum n makan donut ni... terasa macam nak duduk sampai petang je kat situ.. ter alpa la pulak kan...

tapi kan... kesian tau, jauh kitorang menapak tunggu teksi.. waktu tu kan kesian tengok cikna.. byk kali tumit kasut dia terseret.. yelah kat tangan ada dalam 15 ketul donut dalam kotak oren tu... Tapi sumer kerumitan tu berakhir bila kitarang dapat teksi yang sekali gus menyediakan khidmat konsultansi... charge 40 posen extra ye...

Nak tunjuk gambo tapi tak ada... masuk jelah webti tu ye...

Cikna.. thanks ye menemankan akakkkk ni ye...

Thursday, November 27, 2008

entry yang tertangguh...

20 September 2008
Gambar selepas 7 hari di lahirkan..tembamkan....

Azim.. lama atuk tunggu azim lahir tau...

Sayang maklong.... Ni gambar azim waktu berusia 1 bulan 7 hari

Nangis la pulak..

Ini gambar terbaru azim.. kepala dia dah botak.. ayah dia dah cukur


Alhamdulillah.. setelah bertahun abah menanti cucu lelaki dalam keluarga Nazri @ Nazari.. akhirnyer tanggal 20 September dia lahir ke dunia... betapalah dugaan semasa mamanyer mengandungkan dia... Alhamdulillah... Muhamad Afiq Hazim Bin Mohd Azahar. Lahir pada pagi sabtu bersamaan 20 september 2008.. cantikkan tarikh lahirnyer 20.09.2008...




14 November 2008
Ni cerita keluarga makngah plak... bertahun mak ngah menunggu kehadiran cucu perempuan... akhirnyer doa makngah di makbulkan Allah... Allah kan maha mendengar.... Dia akan memakbulkan doa hambanyer yang di pohon dengan hati yang ikhlas... Sepatutunyer due pada besday ako december, tapi memang dia nak tengok wajah mama, ayah lebih awal... Izzah Nur Dhini Binti Mohd Ikhwan yang bermakna "kekuatan Cahaya Agamaku"... Lahir subuh 14 November... Semoga dengan kelahiran Dhini mereka lebih bahagia.... Dhini Selamat datang ke dunia.. Buat Yaa & Wan.. tahniah... Be the best mamy and daddy ya...Makngah... jangan nangis... doa makngah dah di makbulkan...

Baru 3 hari di lahirkan











Wednesday, November 26, 2008

Selamat Pengantin Baru Tahun Ke 2



"In progress" itu perkataan yang pernah abg ako cakap masa ako tanya dia masa dia asyik engage kat tepon sambil kaki dia sepak-sepak batu kat tepi jalan gombak tu... N ako masa tu memang yakin yakni abg ako dalam alam percintaan... N ako pun seakan yakin kali ni mesti menjadi... Ako tengok muka abg ako tu dah mula nampak merah, dah mula nampak ada alur-alur darah memerah... Sbb sebelum tu ako tengok down giler... tak bermaya....
Tapi itu dulu... lama dulu... Skang ni tengok... hah.. bahagiakan... sumer manusia berhak merasai kebahagian tau...
Ok tak nak melalut lebih lama n takut kena marah ye jugak nih... hehehehe... Selamat Pengantin Baru untuk tahun kedua buat abang ako... Abg Lin & Kak Su.. Yati mewakili adik beradik sumer sentiasa mendokan kebahagian kalian berdua sepanjang ayat dan mendoakan yang terbaik.. Sentiasa di Rahmati Allah...
Kami sumer bersyukur di kurniakan abang dan kakak seperti kalian...


Tuesday, November 25, 2008

tetiba je




tah la... tetiba je ako ngan harena hamid teringin nak makan donut kat JCO http://www.jcodonuts.com.my/ kat Pavillion. Tah la.. penangan besday bulan 12 ni masalah tau..
Cikna.. Esok kita ye... cikna dah gaji kan...




Monday, November 17, 2008

makan lagik... patut la ako ni montel.....




Burpppp.... alhamdulillah... buruk betul kan bunyiknyer.. sendawa macam shrek.... tanggal 13 Nov 08... department wat makan2 lagik.. kali ni kat luar plak... kat restoran yang slslunyer ako lalu je kat situ... n dulu kawan ako kata, kacang panggang dia. bukan kkacang tanah tu ye... tapi kacang panggang yang dalam tin slalunyer tu.. beso saiznyer.. tah, ada le beso duit syiling 5 kupang kot... bapak segala kacang tu...



Brownies ni derang bagik 6 potong je... hmmm... tapi oklah memang patut pun 6 potong je... rasanyer punyalah manishnyer... kalah kueh taik itik kat kelate tu... tak abis...


Ni kebab ayam.... ayamnyer ada la brapa ketui ye... di selang seli ngan bawang, cendawan, capsicum dan carot.... nasik 3 sudu... hehehehehe.. opss ada salad kobih purple...


Ni ako tak tau ayor apa... tapi pastinyer ako minum seteguk atau sesudu kecil je... rasa ako tak tau rasa apa... ako cuma makan ceri dia je.... di berikan hanya kepada besday boy/gal.. tima kcih acik pija


Ni En Nas (tiada gambar wajah) makan lamb chop.... nipis dan kecil.... ako tak tau rasa dia cam na... tapi oklah kot... tp ako tak dengar En Nas (tiada wajah dalam gambar) sendawa pun.. nampak tak roti tu yang dalam baldi aluminium tu? hah.. tu makan cicah dengan sup kat bawah ni...

So, di persetujui oleh ahli komunis opsss komiti... pegilah ke Roadhouse grill ... Ala2 haunted house la tu... hmm... kalau agak rasa perut tu beso macam perut nas.. mmg tak sesuai makan kat situ... tapi kalau perut ala2 macam perut cikna.. sesuailah kot.. tambah kalau waktu tu makan ngan kekasih atau bakal suami.. memang la sesuai.. tak makan pun kenyang.. makan nasi sesudu atau fries sebatang pun dah kenyang kan... ok stop merepek.. tengok je lah gambor kat bawah ni yang menceritakan betapalah bahagianyer kami berada di sana...
tapi kan, ako wakil cikna sekali nak bagitau "bos, kitorang punya bulan disember tak nak makan kat situ tau... pegi tempat yang lagik best ye" di harap bos baca ye... heheheheh




































































Friday, November 14, 2008

cerita ceriti

cerita kelakar dulu....

pada sesapa yang pernah sesekolah ngan ako dulu terutamanyer masa form 2 (mmg dah lama.. berbelas tahun) tapi ako nak citer gak... mesti kenal ngan yuhanis... anak cikgu yusop.. anak lelaki ye... mmg ako tak sangka... ako terima call dari member lama memberitahu ako la ni dia jadi polis trafik kat Kuala Kubu baru.. hahahahhahahaa... zaman sekolah memang tak ada tokoh dia macam polis.. ako pun heran... ako pun tepon dia semalam.. hehehehehe dia tau ako yang tepon sbb pidah dah call dia dulu mintak izin bg no hp kat ako.... ahh... dia masih terover peramah macam dulu... siap tanya ako cam na lagik.... tembam ke atau dah kurus... geram ako... tapi ako kata "nko akan rasa rugi sbb tak kawin ngan ako" hehehehehhehehee.. kalu la hubby ako tau... gurau je ye bang....

Cerita gumbira...



Ako dapat anak sedara gal.. mestiiiiiiiiiii kiut macam maklang dia ni kan.... Ni pasangan yang dalam gambo atas nih... tadaa..... dah jadik mama n ayah kan... Ako harap Yaa bagi nama macam yg di persetujui... sbb ako nak panggil dia dengan Dhini... Ako memang nak panggil dia dhini... Yaa, kakak memang nak panggey dia Dhini tau... Dia lahir hari ni... Subuh tadi.. pagi tadi ako dapat SMS.. lahir kat spital Kuala Kangsar.... Ako tak tengok lagik dia cam na... tapi pastinyer anugerah ALLAH tu comey... sebaik2 ciptaan NYA... Yaa, la ni dah jadi mama tau... mama sporting ye.... second esok nanti boy ye... Kakak nak balik, tahun baru ye kakak balik, Dhini mesti dah besar skit kan... Maklang dah berani angkat.. Almaklumlah, ilya lahir dulu 4 kg lebih... heehehehehe... Shini berkongsi tarikh lahir ngan Mira... 14 Nov... semoga kalian semua berbahagia ye... Yaa, hadiah anniversary pertama jugak kan ?.. heheheh... tahniah buat ilya, ikwan dan makngah sekeluarga serta pak wahid sekeluarga....

Thursday, November 6, 2008

aghhhh... Seksa rasanyer

Aduhhh... lama ako tak di datangi demam, sakit kepala dan loya yang melampau-lampau... Tapi selasa dan rabu aritu ako terpaksa me mc kan diri... Tak ada kederat ako nak drive ke opis apatah lagik nak menyiapkan sumer kerja2 ye menimbun di opis... Kepala rasa berat sangat, sampai hari ni setelah 2 hari mc berehat di rumah... Kepala masih berat... tekak punrasa pahit sangat.. tapi perut berlagu lapo. Sakit kepala paling ako tak tahan...

Semalam, kali kedua hubby bawak ako ke klinik.. Jumpa doktor yang sama... Doktor kata ako stress... Tu menyebabkan ako sakit kepala.. rasa loya-loya, muntah-muntah. Ye ke ? Stress ke ako nih ? rasanyer baru ari isnin aritu ako enjoy je keja dan bergelak ketawa dgn cik na n cik jila... Kalau sebelum tu doktor bagi ako ubat migrain, ubat sakit tekak n ubat tahan sakit untuk sendi2.. Semalam doktor bagi ako ubat tido... Doktor kata biar ako dapat tido yang berkualiti...

Ok jam 10pm ako makan... tengah sedap ako tido, ada plak suara2 yang panggey ako.. apa jai nak nih.... Aduh... Rupanyer dia salah tengok jam.. masa tu dah jam 1.45 pagi... dia ingat baru jam 9 malam. nak pinjam tepon.. Ya Allah, ako rasa macam nak sekeh je... Lepas je terjaga langsung ako tido ala-ala tdo ayam.. tertido kejap pastu terjaga... Sampai la azan subuh ako terus bangun...

Ya Allah, sembuhkan la cepat sakit ako nih... ni terasa loya2 lagik nih