Friday, April 17, 2009

seminggu yang panjang

minggu ni memang minggu yang mencabar...... dengan keja yang banyak... ilya plak demam.... ssian kat dia.... ako datang keja cuma 2 hari je minggu... ampun bos... tak boleh nak buat camna dah....

sian sangat kalau ilya yg dalam keadaan demam di hantar ke taska.. bukan tak percaya tapi rasa macam jadi mama yang zalim plak.. apalah sangat kalau cuti di korbankan demi zuriat sendiri... amanah ALLAH pada kita... Kalau demam ilya mmg cam tu.. mata jadi kuyu je.. tapi kali ni sbb tak nak minum air atau susu... bibir pun pecah skit... tambahan plak jari dia yang tak reti diam tu kan.. dok menarik2 kulit kering kat bibir dia tu... waktu tu kalau boleh tukar tempat ako rela ako yang demam cam tu... jangan dia...

bila ilya demam tido malam mmg tak mencapai tahap lena.... kejap kejap dia akan terjaga dan merengek... adui sayang, mamam tau sayang tak selesa.. tapi nanti lepas ni sayang mesti lebih baik dan membesar lebih sihat.... biasalah proses pembesaran kan...

Harini nampak dah mula bertenaga... walaupun setiap kali mandi pagi n nak berus gigi kena bertekak dulu... slalunyer pasti menangis... sejuk... lepas mandi arini tukar baju... ikat rambut dalam keta.. ikut sekali babah antar mama ke ampang park... hmmm.. boleh berdiplomasi dah skang ni... tak nangis2 nak ikut trun sekali... kan mama kata anak mama dah besar.... hari ni dalam perjalanan ilya dah mula dapat diri dia balik... dah mula menyanyi lagu2 kegemaran dia... dah mula banyak cakap.. haaa... camtulah anak mama....

arini ako amik dia dari taska... n kejap lagik nak call taska dia tanya camna keadaan dia... tapi ako yakin dia ok dah.. lagipun masa babah dia antar dia babh kata dia tak menangis.. may be dia pun rindu pada cikgu n kawan2 dia...

arini ako nak balik ngan hati yang senang... ALHAMDULILLAH.... Allah makbulkan doa ako supaya sembuhkan ilya dari demam...

ujung minggu ni mesti lagi berseri kan....

No comments: