Thursday, March 26, 2009

dingin hati

kadang ako rasa macam sabar ako di cabar, kata-kata ako ibarat lagu.. masuk telinga kiri and keluar telinga kanan selalunyer langsung tak masuk...

walau ako dah dewasa dah matang, tak bermakna ako punya hati yang amat kental, punya jiwa yang setenguh gunung, tak punya perasaan terasa, ako pun manusia di kurniakan dengan perasaan sepatutnyer hadir dalam setiap insan bernama manusia.. Bila kesabaran di cabar, ako punya hak untuk melenting.. punya untuk mengatakan tidak, punya sumer rasa...

kalau suara dia tak nak dengar.. ako berkata dia bertingkah.. so, ako yang salah ke ? tiap kali dia mengeluh itu tak cukup ini tak ada.. ako usaha sedaya mungkin untuk menjadikan ianya ada... tapi sikit tak ada rasa.. sikit tak ada terasa... dia tahu marah, ako pun punya sifat itu.. apatah lagik ako melaluinyer dahulu dari dia...

cuma ada ketika ketidaklogikan menyebabakan keadaan mengkaburkan realiti.. kadang ako rasa sapa ako... sapa dia... ako ke salah ? ako hanya cuba untuk menjadi yang terbaik.. mungkin tidak sebaik kepunyaan orang lain.. setidak-tidaknyer dia ada... Malu punya ako? ntahla...

ako bertanggung.. menjadikan dia lebiih baik dari ako... menjadikan dia seorang yang berguna... ako tak nak dia susah macam ako... lagipun ako dah pernah berjanji dengan dia seawal dulu... ako masih ingat.. amat ingat dan tak pernah lupa.. tapi ako tak pasti samada dia masih ingat... airmata dia jadik saksi... tersepit ako... tapi ako tahu keujudan dia.. amat tahu.. dan amat ako sayang....

ako seboleh simpan apa saya yang patut ako simpan sepertinya... rahsia katanyer... ako hargai apa yang di lakukan tika ako tak mampu... tapi itu bukan bermakna dia boleh bertindak sendiri.. dia tetap perlukan ako dan insan sekeliling...

sungguh ako tak boleh di perlakukan.... ako akan cepat sedih, ako akan cepat terguris.... ako tahu kadang orang sekeliling rasakan ako keterlaluan... tapi kadang kita perlu begitu.. kita terpaksa begitu... jangan sampai dia jadik lebih keliru.. kadang dia lupa sapa ako dan sapa dia...

ako, ako sentiasa mendoakan yang terbaik untuk dia.. kebahagian dia kebahagian ako... kegembiraan dia kegembiraan ako.. kesedihan dia pasti menjadi lebih kesedihan buat ako... ako berdoa slalu menjadi dia yang berjaya dalam apa jua bidang yang di ceburi...

buat dia... dia tetap dia yang ako sayang dari saat keujudan dia...

Stresssssssssssssssss

Hari ini 26hb March 2009. Selama ako bekerja d sini hampir sembilan tahun.. inilah kali pertama salary tak masuk pada tarikh keramat ni... sumer kat opis 'anginnnnnnnnnn je'. Ako?? hmmm.... ako cuma mampu tersenyum dan simpul dalam hati... Malas nak bising2... late payment without any notice.. any info... hmmm... cam na tu... Apa pun.. Alhamdulillah.. moga Allah permudahkan segala...

Tuesday, March 24, 2009

alhamdulillah

Alhadulillah... tadi dapat email... abg lin dah sampai ke montreal... dan sedang nyenyakk tido kot waktu nih.. Ako harap sumer berjalan lancar dan boleh balik ke KL dengan selamatnyer... Aminnn...

Perubahan skit kat ilya... malam asal dia terjaga je, dalam mamai dia dok panggey pak ngah dia.. hmmm.... takkan baru sehari ke sana dia dah rindu... kena g umah makngah dia amik ubat rindu.. kain pelikat ke, sluar ke .. hehehehehe..

berita yang berpusar-pusar di opis merunsingkan ako...

Monday, March 23, 2009

ujung minggu

Isnin... aduhhhh.. letihnyer ako rasa.. malasnyer nak ke opis... aktiviti ujung minggu lepas sedikit memenatkan...

Sabtu yg penat sangat.. bermula dari malam ari jumaat tu ako dah start mengemas... Yelah hubby ako kata sepupu dia nak datang dari kampung.. so maknanyer bilik ilya tu kena kemaskanlah... kain yang tak berlipat banyak jugak atas katil... ako terpaksalah memaksa jai angkut separuh kain kat hall untuk di lipat. makanyer bermula la proses lipatan.. memang ni la proses yang ako maleh sekali.. ako rasa nak upah bibik je... tak selesai... ako penat terus masuk tido. Esok sambung lagik.. siap kemas sumer... mop lantai... cuci kipas angin... pastu rasa macam nak pengsan tapi tak mau plak pengsan... ilya plak sibuk nak makan donut coklat... buatlah donut kejap... lepas asar ke tingkat 16 menghantar ke umah penghuni tingkat 16....

Malam tu abg ako jemput makan di restoran Amy Search.. CHENG HO kat Wangsa Maju... Ok masakan dia.. tapi rega boleh la tahan la... booking cuma boleh buat untuk 7 orang ke atas.. so terpaksalah abg n kakak ipar ako datang awal... sebelum jam 7 dah masuk amik tempat... ni ako paste gambar restorannyer kat bawah... pun ako amik dari fotopages nazlieyan. masa kat sana tak sempat nak bergambar... maaf ye amik tanpa ijin.. huhuhuhuh...




oklah makanannyer.. pedas ok, masam ok... n the best tomyam dia and sup ketam dia.. sodappp....

.................

Malam tadi abg ako selamat berlepas ke canada n akan transit kt Amsterdam dah 5 subuh esok baru ke canada... lamakan... perjalan ke canada je dah 12 jam... jam 11am ni baru sampai ke amsterdam... letih agaknyer... Makanyer tinggallah kakak ipas ako kat KL ni...tapi jgn bimbang dah berbakul2 kata2 semangat ako tiupkan kat kakak ipar ako.. hehehehehe.... n nanti kakak ipar ako punya jadual week end akan berubah... samada ako akan bermalam kat umah dia atau dia akan bermalam kat umah ako... So, untuk kak su.. bersabar ye.. jangan sedih sangat... Buat abang ako moga segalanyer berjalan dengan lancar dan selamat kembali ke malaysia ye...

Friday, March 20, 2009

.. hmm..

Malam minggu ni, abang ako akan pegi outstation... nunnn jauh di sana... tinggal la kakak ipar sorang kat sini.. tapi takpa kak su, kitorang kan ada... ilya pasti rindu dengan pakngah dia.. alangkan seminggu tak jumpa pakngah dia pun dia dah tanya.. ni kan pulak sebulan tak jumpa, tak dengar sora...

Ako mendoakan semoga abang ako selamat berangkat ke sana dan insyaallah selama kembali ke malaysia... kami di sini pasti merinduimu....

take care ok...

kesudahannyer....

Semalam ako mc... sakit kepala, gatal hidung dah mula mengganas... ako tak larat dah.. bagun jam 5.30 am kepala rasa berat... dengan semangat yg menurun untuk ke opis... kemudian ako tertido balik.... sedar dah jam 6,30pagi... dari masjid dah tak dengar orang mengaji dengar jemaah sedang solat subuh.. ako terus sms kat fia, akak mc arini... ako bangun balikjam 6.55 kelam kabut solat subuh... terus tak tdo dah...

tungguhubby bersiap untuk ke klinik... sampai klinik kosong je.... so cepat je jumpa doktor... cuti ke arini ni? ya... nak cutilah doktor... MC milik ako arini...

lepas selesai sumer sampai je umah hati ni geli sangat nak melepaskan gian memasak... macam yg ako update dalam post yang lepas...

So semalam ako buat mini sosej rollss.. yeh.. yeh.. yeah.. menjadi.. mendapat kritikan yang membina dari penngkritik teak.. adik ako, hubby ako dan anak ako.... malam ako wat butter kek.. oklah.. arini bawak g opis... oklah rasanyer...

.........................

Arini jiran sebelah ako mengganas.. tak tau apsal.. ada ke patut di balingnyer kepala/telinga ako ngan makhluk merah tu... ada ke patut... nasib tak pecah gegendang telinga ako nih... nak ganyang dia, taksampai hati... tapi yelah.... kecik.. kecik je ako tengok dia... nak tengok macam mana rupa menatang tu ? klik kat sini rupa dia.... tersilap katanyer... huhuhhuhuu... sib baik arini jumaat.. ako maafkan lah dia... sian plak kan... kang jadik jiran durhaka plak kan..

...............................

sekali lagik hati ako di garu garu rasa rindu, pilu bila mata ako meniti bait bait keta saudara fajar . Sungguh ako tak segagah dia menghadapi dugaan sehebat itu.. Ako sebagai saudara seagama dari jauh hanya mampu mendoakan apa yang terbaik buat saudara.. Semoga Amir di rahamati Allah dan semestinye di tempatkan di syurga menanti ayah dan ibunyer... Ako mengharapkan saudara fajar akan tabah menghadapi dugaan hidup...

Tuesday, March 17, 2009

ke'gian'an yg melampau

pelikkan tajuknyer... tapi tulah... ako skang makin gian nak buat kek.. bukan kek yang susah sangat.. macam ako buat layer kek kukus tu.. aduh.. mmg menguji kesabaran ako dan hubby ako.. hehehehe.. jangan marah ye bang...

Ako cuma nak buat kek butter bodoh je... malam ni kot... tak tau kenapa.. banyak dah resepi yanga ko kumpul.. heheheh.. biasalah tu kan akalau angin dah sampai rasa macam nak cuti je dok umah buat eksperimen.. jadik tak jadik blakang kira... AKu ingat balik ni ako nak singgah beri soda bikarbonat.. kat umah dah abih dah... oklah... nanti kalau jadik buat ke tak jadik ako g tau ye..

Friday, March 13, 2009

Anniversary

Hari ni anniversary ako dan suami Abdul Ghani Bin Shariff...
Buat abang, selamat hari ulangtahun perkahwinan ke empat.. semoga ALLAH merahmati perjalanan hidup kita, di panjangkan jodoh kita, di berkati selalu... I love U so much... ilya also...

muahhhh

di kejar masa

aduh... sebelum cuti maulidur rasul sampai la ke hari ini dan mungkin akan di bawa hingga ke minggu depan... Banyak kejadian yang berlaku tapi sungguh ako tak punya masa untuk meluahkannyer... Insyaallah ada masa akan ku update kejadian kejadian semalam semalam dan semalam... namun di kesempatan ini ako sampaikan salam takzian untuk keluarga makcik ako Pn Hamisah atas pemergian suami tercinta, buat keluarga en fajar atas pemergian anakanda kesayangan, buat keluarga makngah yang kehilangan biras Cik Nab.. untuk Paman Subari... sabar dan tabah..

Ucapan tahniah ako untuk keluarga Mak Andak, menerima menantu baru... dan di harap dapat menggantikan arwah pak andak yg pulang ke rahmatullah sebulan yang lepas.. walau tak sama seperti.. tapi mungkin boleh jadi seakan akan atau lebih baik...

Tuesday, March 10, 2009

sibuk..sibuk...sibuk...

tu je perkataan yang terlintas dalam benak ako... hhuhuhuhu

Wednesday, March 4, 2009

ahhhhh... marah ako

Marah ako pasal semalam..... sakit hati, sakitjiwa, sakit kaki .... aduh, baru ako rasa macamna perasaan kalau public transport di KL ni tunjuk perasaan... tahap dia melampau rupanyer... sesekali di mencurahkan rasa.. aduh sumer penumpang tertekan.. dari satu jiwa sampailah ke beribu jiwa...



satu jam aku menanti di abdullah hukum... dari senyum senyum tengok betapa sepakat lah penumpang dalam tren yang lama berhenti yang ako tak pasti nak kemana... sbb datang menyongsang... hampir sejam baru tren berjalan dan ako serta kak roy pun terperosok sama dalam tren... ohh ok mengarah ke wangsa maju... aduh berhimpit.. TREN DI PANDU MANUAL... apa maknanyer tu ?



tren berjalan terhenjut henjut.... abislah sapu orang sana.. sapu orang sini.. gesel orang depan gesel orang blakang... sampai ke stesen KL sentral... gelap... sekali lagi tren merehatkan diri... lama... isipadu tren usah citerlah.... macam sardin ops bukan.... macam tuna dalam tin yang sedia untuk di makan... PINTU TREN AKAN DI TUTUP SECARA MANUAL... pengumuman.. setelah setengah jam baru pintu tren di tutup... lama sungguh berpikir nak tutup pintu.. tapi yelah.. MANUAL... tren ada berapa pintu... banyakkan... lambatlah skit derang nak tutup..



sampai pasar seni.. cantik rupanyer pandangan KL waktu malam dari dalam tren.. kat pasar seni ramai jugak naik... bertolak tolak.. belum pun sampai masjid jamek... dengar orang menjerit.. 'hei.. watch out your hand'... 'kamu buat apa' ada plak jugak slanga indonesia...

'no.. no.. i'm not' kebetulan pintu tren ke masjid jamek tu terbukak.. dah sampai.. terus la mamat yang muka ala ala macam bangla + pakistan.. keluar..celaka lahanat... meraba rupanyer... ako tak sempatwat apa2 sbb kalau ako nak tumbuk pun bukan takat muka si lahanat tu yang kena.. tapi mesti 3 4 orang lagik akan kena sbb ramai sgt berhimpit...syaitan betul... celaka.. amik kesempatan... sib baik budak pompuan tu jerit.. tapi ako still kesal sbb dia tak sepak atau siku celaka tu...



perghhhh... panjang perjalan... sampai wangsa maju ako rasa macam kaki ako dah tak boleh nak

Tuesday, March 3, 2009

today story

today's story... arini tak ada apa yang menarik pun... biasa2 je.. cuma arini ako rasa macam ako keja dengan sistem yang sah2 tak bernyawa dan asyik 'hang' je.. bengang ako.. la ni ako menghitung waktu untuk balik...

dua2 teman di kiri dan kanan sedang menghabiskan cuti tahunan... hmmm...

'ti, rena cuti ke?'
'ha'ah.. '
'kenapa? kawin?'
'tak, temankan mak dia g shopping baju nak g sedara dia kawin'
'huh... dia bila nak kawin' senyum sumbing
'coming soon' dengan senyum yang penuh confident dan bangganyer.

Bos pun mc ari ni... hahahahha.. nasib baik lah ako ni masih memegang azam tahun baru untuk mc 3 hari je setahun... bertahan... bertahan- sekadar meminjam kata2 sms seseorang.

Hari ni, call kurang skit.. so tak ada lah tinge ako bingit... kiri kanan berbunyi... ako cuma buat report status acct yg asyik hang je excelll ni...

tapi oklah... detik ebih kurang tinggal 10 minit.. waktu ako terasa teringin sangat nak makan sandwich sardin... malam ni nak buatlah... esok kalau ada lebih ako bawak kat opis...

untuk yang bercuti.. esok layarilah hari kalian dengan gembira dan sempurna...

Selamat Hari Lahir

Assalamualaikum..

tulisan ni ako tujukan khas untuk abang kandung ako abang no 2 ako.. Hari ni halir lahir dia... selamat hari lahir ye... Yatidoakan semoga panjang umur, murah rezeki...di berkati segalanyer.. di makbulkan segala doa,,, insyaallah...

Ako bersyukur punya sebaik ini... Dan ako sentiasa mendoakan semoga abang ako dan isteri dan kami sekeluarga sentiasa di berkati ALLAH.. berbahagia.. Ako mendoakan yang terbaik untuk abang aku..

Buat abang ako... Noriza.. selamat hari lahir...