Monday, April 23, 2012

alhamdulillah... 'rasa' dia dh mai dah nih hehehhe

'rasa' apa ye ? mmmm... rasa n semangat nk memasak yg lebih dari biasa.. hehehehe.. dalam minggu lepas asyik godek internet surf nengok resepi.. teringin lama nk buat donut kentang... cam sedap je kot... so, atas desakan diri sendiri n ilya (obor semngat) buatlah.. tengah best menguli.. luqman menangis seenak hati dia.. huarghhhhhhhhh suka tau dia potong keghairahan mama dia nih... terpaksalah cepat2 uli n rehatkan... tunggu babab babak dari surau lepas isyak... pastu sambung balik buat buat2 je, sbb nnt kalau bentuk gelang tak cukup ilya bawak sekolah untuk kenkawan... siap, goreng sikit nak rasa... ireng la plak... api kuat kot.. n yg selebih wat separuh masak untuk goreng balik pagi esok untuk ilya n kawan2.. ok boleh la rasanyer... gambar? tak sempat amik...

Sabtu, resepi tertunda sabtu minggu seblm tu di lunaskan sabtu minggu lepas baru nih... nasi minyak... ok, sumer puji kata sedap... pertama kali dalam hidup wat nasik minyak... alhamdulillah menjadi, cuma jai kata, mana bijik jangguihnya, kismis... ni nasik minyak tradisional tak letak ye benda2 tu... ilya paling suka, sbb dia adalah penggemar nasik arab... so, adalah sesikit rasa nasi minyak tu macam nasik arab... pastu buat dalca (pertama kali jugak buat) ngan ayam masak merah... mana jelatah? jelatah tak ada sbb tak sempat buat n tak minat langsung ngan jelatah hehehehe... ni gambar dia sekali ngan model ye...


malam plak.. ilya jaga luqman, n mama masak apa.. popcorn.. meletup2 kat dapur... hehehe.. pun pertama kali.. terhangit sikit.. tp oklah... mama n ilya makan dengan jayanyer.. babah? tunjuk perasaan sbb tak nak jaga luqman bila nangis hehehehe... takpa ilya, ada dua paket lagik corn tu.. nanti2 kita wat ye.. kita wat caramel tu campur ngan pecan ke, almond ke.. hmmm.. sodap sodap.. gambor? tak sempat amik sbb tak cantik hahahhaa...

ok... cukup takat tu... nk turun g beli lunch... lapolah plak...

Monday, April 16, 2012

Happy Graduation Day...

14 April 2012...



Happy graduation day Jai... Kakak gembira sangat untuk nko... Mungkin itu antara kejayaan terbesar nko dan kejaayaan terbesar kakak setkat ini sebagai seorang kakak.. Sekarang nko dah genggam segulung diploma setelah 3 tahun bertungkus lumus... Maaf sangat2 kakak tak dapat pegi sama sama meraikan hari bahagia nko.. huhuhu... Abg gani keja, cam na nak bawak dua hand bag ni hehehe.. luqmnan n ilya... nko pun faham kan, walau nko beriya suh kakak pegi.. tak syok ye pegi berdua je dengan abg nyah? heheheh.. skema la kan.. nak wat cam no.. heheheh..

Sekarang, usaha lebih gigih ye.. semoga nko berjaya dalam cita cita.. dan semoga cemerlang untuk degree plak ye.. confirm cemerlang kalau dok ngan abg nyah kan... hehehe... kakak bangga dengan nko, kakak doakan ALLAH sentiasa memberi rahmat kepada kita semua dan memberkati apa yang kita lakukan dan kita berusaha menjadi hamba yang terbaik.

Semoga bertemu dengan yang lebih baik dan buktikan yang nko bukan seorang yang 'kosong'.



gambar di curi dari fb kawan nko nadia.. tahniah jugak buat kawan kawan baik nko, ajit, nadia, mel dan lain lain.. ... topi tu kecik e ? hehehehe... nampak keseronokkan nko...


Friday, April 13, 2012

Insyaallah ini keputusan yg terbaik...

macam dalam post semalam.. ilya mmg tak nak ke taska kat blok B tu... Sebenanyer dah beberapa kali dia balik ke rumah.. and ada yg dia nangis kat bwh sebelum cikgu dia terdengar.. n yang paling menakutkan, selasa lepas di balik sendiri naik lif ke tingkat sepuluh... sorang sorang ye... Ya Allah, naik sejat rasa darah ni bila tau... So, dh bincang dengan babah dia, kata putus izinkan dia duduk kat taska lama dia... so, maknanyer abis kelas terus kat situ gak.. sbb kat situ pra school cum nursery... kiranyer tak samalah dengan adik dia.. rutin mama akan sama macam tahun2 lepas... balik keja kena pusing amik dia dulu.. baru amik luqman plak. biarlah... biar mama letih skit asalkan keselamatan anak anak terjamin... bukan main ceria lagik bila bgtau kat ilya dia boleh dok taska lama dia... n.... mama plak kena bayar extra bulan ni kat taska lama dia n burn je bayaran kat taska bawah ni... aduhai... kopak mama.. ni satu lagik dilema... cadang ujung bukan ni sempena cuti ari buruh nak balik perak.. dah rindu kat abah ngan anak anak buah... tpnyer.. huhuhuhuhu... galak plak ayah n mak melaka suh balik melaka... baru lagik balik melaka hwarghhhhhhhh... melaka ada sepupu hubby kawin lagik... ni di katakan telan mati anak luah mati bapak.. huuhuhuhu...

Thursday, April 12, 2012

ilya.. ilya...

ilya... makin membesar ni makin banyak peel dia.. kadang buat mama macam nk ilang sabar.. sian dia... mama tak faham kenapa ilya susah sangat nk dok kat taska bawah tu... ilya, nanti kalau buatnyer ada yang tangkap ilya.. nauzubillah... mintak di jauhkan... ilya mmg anak mama yang baik sangat... mama sayang sangat kata awak.. babah pun sama... ilya dok taska tu baik baik ye sayang... mama tak nak benda2 tak elok jadik kat anak mama... tu pun tengok bibir dah pecah gara gara berlaga ngan kawan.. huuhuhu.. mesti pedih tu... be gud gal ye sayang... thanks sbb lukiskan mama ini... ilya kata mama n adik, tp pelik kenapa mama tak ada rambut... ilya kata pakai tudung tapi tak nampak plak tudungnye hehehehe.. ... nnt lukis gambar kita satu famili ye... muahhh...

Thursday, April 5, 2012

luqman aka luq luq


Luqman dah 3 bulan.. alhamdulillah.... tp skang makin panjang akal.... makin banyakkkkkkkkkkk karenah.. dalam 2 minggu ni asyik berlagu je.. kalau kejap tak apa.. ni sampai berjam.. kadang sampai 'ngega'.. paham ke hehehe... sore dah serak je... sampai aritu kesian sangat mama tengok dia nangis makanyer mama pun nangis sama... call babah kat umah orang tahlil suh balik awal.. huhhuhuhu... mama dah macam tak tau nak pujuk... semalam luqman ok skit... harap arini pun ok.. kesian jugak pengasuh kat nursery dia nak pujuk.. masukkan dalam buai, asyik terkejut je.. penggayat orangnyer...

ilya plak, la ni dok panggey adik dia luq luq.. asiyyhhhh.. bila mama tegur dia kata oklah tu, nama adik tu... payah kalau kakak ni dh pandai menjawab... nampaknyer semenjak dah tukar masuk balik sekolah lama makin ok... tp kena bayar lebih la kan.. nak wat cam na, takpalah 10 bulan je sementara nak masuk darjah satu kan...

dengar dengar ada berita gembira kat opis nih... haiiiiihhh... angin asyik beritup bila nak berentinya... :)