Monday, October 26, 2009

Bila dah berjumpa....

















Masih terngiang2 kat tinge ako ni… gelak si ina n mona… nyaring giler.. di tambah plak ngan anak-anak penyambung warisan kami… lebih 10 orang kanak2 riang gembira berkenal satu antara lain… tu pun kurang, kalau ikutkan perancangan lebih lagik… tapi nak wat cam na keta fadhil buat hal.. merajuk kot… terpaksalah tarik diri… Tingal kami 4 keluarga yang dah beranak pinak…

Perjanjian yang dah di buat 2 minggu yang sudah, alhamdulillah erlaksana dengan jayanyer… Perjumpaan semula murid2 tua.. ahahahhahahaha… Famili ako, famili ina zakiah, famili apoi dan tuan umah bard. Kecoh giler… mula lah filem itam puti kar balik.. ako tak boleh tahan bila ina bukak citer jahat jahat manja ako masa sekolah rendah… ako ke ke yang jahat? Tak ako yang manja… ina kata ako sentiasa tak puas hati dengan potongan rambut dia dan rambut adik dia dan yang lawaknya rambut Yaa pun terlibat sama.. haahahah… Ina kata, ako akan repair balik rambut dia walaupun cina tu dah potong baikkk punya… heeheheh.. ako ingat… memang ingat.. segar dalam otak ako ni… kitorang akan kutip daun pucuk ubi… almaklumlah dulu susah nak cari penggulung rambut tu kan… kitorang akan gunakan batang daun ubi tu… tah masa tu kitorang kreatif tak ingat punya… mmg lawak kalau ako ingatkan….

Petang petang ako, awie n ina mesti main penggal tong kat depan umah ina.. tepi jalan raya.. laman mmg luas.. boleh la kalau nak pindahkan stesen bas parit ke situ…. Mmg tak ingat selagi tak azan maghrib kat situlah kitorang menjerit pekik… Ako takkan lupa, dah jenuh baling bola tennis kat tin2 yang di susun, ada ke patut si mail kot kalau tak silap ako baling kat ako katak.. kurang ajor betul… nasib baik ako mengelak kalau tak jadik kerongsang la kat dada ako… sabo jelah.. mail pun dah kawin dah skang ni… dah beranak pinak jugak dah… heeheehhee

Bard, biasalah dia akan bukak citer ngan apoi… hubby ako pun bole la layan jugak… standard la dia alau pasal motor, keta atau memancing layan je.. sampai esok pagi pun tak abih… Hubby Ina, asalnyer pendiam.. tapi lama2 ako tengok boleh la masuk tapi mungkin inin kali pertama bertemu so kena panas enjin la dulu…

Nora wife Apoi.. dia ok.. n banyak cakap jugak.. tapi maybe aritu ada vocal yang lebih lantang dan sibuk mengawasi anaknyer si Adelia yang dok merangkak ke sana sini dan sibuk mengeluarkan hasil kumuannyer menyebabkan Nora Nampak agak diam.. Tak pa Nora mmg camtu lah bebudak…

Mona wife bard.. dia memang tak ada masalah.. n ako tau, kalau dia boleh pilih masa kecik dulu mesti dia nak dok berjiran ngan umah ako dan umah ina… hehahaah.. senang kitorang nak g main sesama… dia pun memang rancak berborak.. dari satu nama ke satu nama yang kuar.. yang kadang ako pun macam ingat ingat lupa…. So just layan je lah gambo yang ada…

Rasanyer anak anak sama sronok ngan mak bapak nyer… anak anak lagik senang derang tak payan tanya nama dah boleh kamcing.. macam ilya, dia panggil anak apoi yang Aiman pun Aimi jugak… rasanya bila Adelia dah boleh berjalan pun dia panggil Aimi jugak..puas ako ajar… tak mau jugak.. lantaklah kan… ia pun confius ngan nama anak Ina si Qasih.. dia tanya kat ako “kasih apa mama… ako kata terima kasih”.. heheeehe janga marah ye ina… anak engko nama panjang sangat… Anak anak apoi Ilya dah biasa jumpa.. n mmg dia tak boleh ngam ngan Aimi sbb Aimi tu garang… tapi kalau ngan Aiman dia tak ada masalah…. Ako tengok dengan anak bard Si Anis pun dia Ok anak ina si Qasih n Nadzrin pun ok… tengok gambar2 yang ako letak ye.. tak larat nak tulih dah ni…

Dan insyallah yang pastinya ukhwah kami semakin erat dan aka nada pertemuan yang seterusnyer dengan lebih ramai ahli… bak kata ako pengerasnyer untuk join the group.. kena bawak buah buhan import ye..

Ina nko dah lulus… heehehe
Buat suami ako..thanks abang bawak saya brpoya poya di umah bard… Kami sampai jam 1.30pm dan berangkat pulang jam 5.30pm.. lama kan.. heheheheh

1 comment:

OmbakBaik said...

o0o0o bes nye kakak..jumpa kenkawan cecomot dulu..hahahaha..
tp apsal rambot yaa pon skali kene haa...actually yaa memang tak suke potongan yang mak akan ckp pada tukang gunting orchid parit tu.."kasi potong bulat"...ee nyampah tol...