Saturday, October 31, 2009

sabtu... ujan.. malas...

hmmm.. nak kuar .. tengah pokai ni... la ni kat luar pun ujan walaupun tak lebat tapi gelapnyer macam dah nak malam sangat...

ilya, tadi pagi lepas jebalik dari giant dan jenjalan mkat pasar tani terus tido... n masa breakfast tadi pagi alamak dia nampak plak pakcik tuada mjual kismis keluaran HPA rasanyer... satu botol RM10.... babah? nak tak nak belilah sebotol... kismis siap doa n tak boleh di langkah... cara pemakanan rasanyer minggu pertama 3 biji sehari sebelum makan.... lepas seminggu 5 biji.. minggu berikutnyer 7 biji... tapi..... dapat kat ilya.. bukan 3 biji... dia dok kat bangku balakang keta, botol kismis atas kusyen keta, dia baik punya menyandar ngap.. ngap.. ngap... ako usha je kat cermin.... hehehehehe.. mata dah pejam tapi mulut mengunyah tak berenti... ako nak cakap apa... ako biarkan je.....

tu yang bila sampai bg makan ubat selesema n terus tido.... bangun je tadi terus tanya mama, ada masak nasik tak? nasi mmg dh masak, ikan ako rendam .. tapi belum masak lagik... ingat nak wat sambal tumis udang petai.. tapi bawang tak ada lupa nak beli tadi... last masak ikan goreng, goreng ikan masin, masak tempoyak ikan dan wat sambal pelam yang di sedekahkan plah Pn Fiza.... tapi ilya cuma makan nasi ngan kicap je... so, moral of the story? untuk ilya masak nasik n kicap wajib ada... maaf ye ilya mama tak masak sup untuk awak...

ako ada cadangan nak wat trifle... sumer bahan dah beli tetiba je datang sindrom malas... huhuhuhu.. tapi tekak ni teringin sangat nak makan... cam na ni... tolonggggggggggggggggggggggggggggggggg... sedapnyer....

No comments: