Thursday, October 8, 2009

EL

Ako EL arini.... ad aje kat kat umah... Semalam balik keja masuk keta badan ilya panas sangat... alamak.... rasanya lama gak dia tak demam... terus ako dengan hubby bawak ke klinik.. ok.. suhu badan dia 39 darjah celcius... tinggi kan.. n bagi ilya tu mmg kalau demam mmg itulah suhu badannyer...

Doktor terus decide masukkan ubat kat bontot.. kesian dia... tak menangis tapi ako tengok muka dia risau gile... dia still active walau demam... n kalau ako bgtau ako takut dia kena demam2 bermusim ni doktor slalu kata dia active cuma badan je panas.. so jangan risau.. bagi dia makan ubat and antibiotic yang di bekalkan insyaallah ok.. Mama mana yang tak risau kan...

balik terus bagi mandi.. pstu ilya makan nasik skit meratah sotong, makan nugget minum susu.. n barulah tido.. so, macam mana tu kan ? tak sihat tapi makan ok... walaupun nugget tak habis seketul sotong tak abis seekor selera makan masih ada... Lepas makan ubat terus masuk tido.. Babah dia tido luar. Mama n ilya tido dalam bilik... tido ako tak lena.. sekejap terjaga, ako letak tangan atas dahi ilya.. panas... patut dia tido tak selesa.. ako ke dapur terus ramas air asm jawa... temas skit kepala dia.... dia jaga n nak susu.. ako siapkan... lepas letak air asam kat kepala terasa turun skit panasnyer.. ako tengok kam dah pukul 3 pagi... ako pujuk dia mandi... mungkin dia pun rasa badan dia panas ilya stuju untuk mandi.. lepas mandi n siap syampoo (tu yang dia nak) tukar baju sumer dia sambung tido...

5.30 pagi ako terjaga.. ako berkira samada ako nak keja atau tak.. ako tak sampai hati nak hantar ilya dalam keadaan dia demam ke nursery.. walau ako tahu cuti ako dah hampir tak berbaki... takplah.. demi anak mama, apa aja akan mama korbankan... Babah pun kejap2 sms tanya macam mana dah surut ke suhu badan ilya... bimbang...

ako sms pada jiran2 bagitau ako EL. Cuma seorang jiran je yang berbalas.. tapi jiran lain senyap... tak palah.. nanti jangan kata ako tak bagitau.. maklumlah skang ni sumer di catit... esok2 nak jadikkan bahan bukti n nak di jadikan penyebab....

mungkin ada yang kata ako tak adatang keja sbb ako marah ako di pindahkan ke situ.. taklah... mmg ilya demam... bukan perkara mainan... n ada juga yg tak perasan pun ako tak datang arini... so... tak jadik kudis pun...


oklah.. penat dah rasanyer.. cuma ako doakan semoga ilya akan sembuh... skang ni pun dia tengah tido lepas makan ubat tadi...

I love you sayang...

1 comment:

OmbakBaik said...

so how today??ilya sehat tak akak??