Friday, April 2, 2010

jawab... jangan tak jawab

Sekarang ni kadang ako rasa nak pecah kepala.... bila dia balik sekolah atau sebelum tido ako nak dia diam kejap je... 3 minit pun jadilah.... ni tak, dari sebelum dia masuk pintu bila en hubby amik dari sekolah dah dengar dah dia bagi salam macam dalam citer syurga cinta.... sampailah masa dia nak melelapkan mata tak berenti renti dia bercakap... aduhaiiiii anak mama.... mama kena amik ubat genius la rasanyer...

semalam ilya sibuk tanya babah keja apa....

"babah, kawan ya si Dina kecik tu taya babah keja apa,"
"babah keja kilang.."
"keja akilang.. yaa tau la.. tapi kawan ya tanya si dina kecik tu, babah keja kilang apa," semangat betul dia.
"babah, keja kilang biskut," kata babah.. ako gelak je... tau babah dia letih mengantuk.
"kilang biskut? biskut apa? biskut lemak ke biskut manis babah,"
"biskut lemak," babah kata sambil senyum... oooo.. dia pun bangun.... puas hati agaknyer dengan jawapan babah dia tu...
"oooooooooooo.... keja kilang biskut lemak manis rupanyer,"... hahhahahahha... malam tadi babah dia g keja mama makan biskut lutut cicah air kopi.... ilya pun sibuk sama....

"hmmm... sedapkan mama,"
"nilah biskut yg kilang babah buat tu,"
"wahhhh... sedapnyer. Pandainyer babah buat biskut nih," hehehhehehe... tak dosa kan tipu sesikit....

balik sekolah tadi ilya bagitau, dia dah cakap kat kenkawan dia babah dia keja kilang iskut lemak manis.. dengan bangganyer.... hikhikhik...

selama ako berpantang ni mmg ako sentiasa pakai stoking.. dan ilya slalu kata kaki mama ni sakit ye.... Dan baru sat tadi opah dia tepon...

"Opah, kaki mama sakit lagik.... tulah adik dalam perut mama tu berat sampai sakit kaki mama nak bawak... tu sebab skang ni dah tak ada dah adik dalam perut mama tu.... tapi kaki mama tak ok lagik," ako dengar opah dia gelak je....

"Opah nak tau tak, babah Yaa tu keja kilang biskuttt, biskut lemak manis," beriya riya sungguh dia bercerita... terteleng teleng kepala....
dan banyak lagik soklan dia yang ako tak boleh jawab dan ako wat tak dengar.... slah satunya....

"mama, bila nak buat adik lagik, atau kita g spital amik adik nak? Yaa nak adik kembar," wahhhhhh... terkesima mama dengan soklan subjektif tu.... solan masa amik STPM dulu pun tak sesusah soklan dia....

"nantilah, mama kan tak sihat..." hahahhaha.. jawapan yang sangat subjektif dari soklan... yelah takkan mama nak bagik jawapan objektifkan kan.... hehehehehehe

No comments: