Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2007

kemenangan....

pueh hati rasanyer... sonok rupanyer kalau dapat membantu insan2 yang OKI boleh tulih cam tu.. OKI = Orang Kurang Internet untuk mendapatkan perkhidmatan tu lat opis... Ako sonok sebab dia dapat.. sekurangnyer bertambah la umat manusia yang melayari internet dan menggunakan perkhidmatan yang di sediakan oleh kompeni..... ingat hati kena baik maaa.... Dulu masa mak ako ada mak ako pernah kata kat ako... " kamu tu slalu amik makan lauk dalam kuali yang panas tu pasal la orang slalu paneh hati je dengan kamu" .. Mak cakap cam tu bila ako kata bos n kenkawan kat tempat keja asyik jaki je ngan ako.. Oklah di sabitkan tu.. la ni ari2 kalu boleh ako nak minum teh ais... biar sejuk.. tapi nanti kang org cool sangat kat ako sampaikan ako marah pun derang buat bodoh payah la pulak... Tapi tak pelah janji enjoy...

lupa..

ako slalu tak ingat diri... ako ni bukannyer orang ada-adaan... hmmmm... kakak ipar ako kata tadi abg ako balik ke sabah 12 sampai 20 oct.. alamak lamanyer... rasa macam tak meriah la pulak raya nanti.. dah la tinggal berapa beradik je... maknanyer nanti cuma ada ako sekeluarga, adik ako, abah and adik ako lagik sorang... Tak pa nanti ako paksa kakak ipar ako beraya kat kg.. paling2 raya ke dua baru kakak ipar ako balik kg.. tapi tak apa raya pertama je tak meriah... Anis, Aina.. nanti maklang belikan bunga api.... eh silap bukan maklang tapi paklang belikan bunga api... mesti korang berdua suka kan... ** Hati berlagu pilu....

3 tahun berlalu.... seakan semalam berlaku

Arini dah masukari ke empat umat ISLAM berpuasa... ako.. meuh..mueh.. mueh.. pepaham jelah... Raya tahun ni dah 3 tahun ako beraya tanpa MAK yang amat ako sayang dan tahun kedua ako beraya tanpa ABANG yang ako rindu. mak..... Sedihnyer rasa hati anak mak nih... bila tiap tahun anak mak ni beli mak tudung, kain untuk buat baju.. kita wat kueh raya sesama... mak ingat tak kita buat biskut kegemaran mak biskut sampan... orang yang paling malas nak buat ni lah anak mak ni.. leceh la mak nak buatnyer... remeh keroje nyer... tapi anak mak ni tolong jugak.. yelah sapa lagik nak tolong... masa tu kalau kat radio pasang lagu MUSAFIR DI AIDILFITRI mesti mak nangis... mak sedih sangat dengar lagu tu. ... n masa tu jugak anak mak ni takkan kacau mak tengah nak layan dyahdu... anak mak ni akan buat2 tak nampak je.... Mak, ingat lagik bila malam raya mak la yang paling sibuk n anak mak ni yang kedua sibuk alaa... asistant la katakan... Mak punya sibuk darri kakitangan sampai la ke

himpunan cerita ceriti...

Assalamualaikum... Dah berapa ari tak update blog ni... alaaa... banyak sebenonyer nak cerita tapi kena start dari mula.... cerita i Ako bengang.. bengang rasanyer.. mana taknyer dulu kawan tapi la ni macam nak jadik lawan je plak... Sumer salah .... manusia ni memang cam tu... bila pandang kangit slalu lupanrumout yang di bawah... dia tak ingat kaki dia sentiasa mencecah bumi.. dia tak tau yang kalau dia jatuh tu pun bumi yang akan sambut dia... Tu baru je dapat mendongok ke langit... Kalau la dia boleh terbang ke langit tu, boleh mencapai awan... ako pasti dia akan langsung melupakan bumi... pasti dia tak teringat langsung yang selama ni bumi yang menyokong dia... bumi yang yang jadik tulang belakang.... adat manusia.... dan adat dunia jugak... ingat ada masa kita di atas n ada masa kita di bawah... Ako tak jeles ako tak iri.. tapi kelakuan dia cam tu m=buat ako meluat dan sakit hati... cerita ii Ako tujukan lagu lelaki ini dari ANUAR ZAIN (tapi sayangnyer hubby ako meluat

Merdeka.. Merdeka... Merdeka.....

dah 50 tahun merdea Malaysia nih... bila tengok angka macam tak la lama sangat.. tapi bila tengok pada perkembangan negara, kemajuan negara memang amat2 di banggakan... terasa cepat betul negara kelahiran ku ini membangun... cepat betul 'dia' buat nega yang pernah menjajahnyer iri hati... malam merdeka tu... ako memang berkobar nak nunggu jam 12tgh malam... tapi tu la pasal.. si baby ilya nih macam tau2 je mama dia nak tunggu jam 12 tgh malam.... dia pun pakat tak tido n buas la pulak.... panjat sana... pastu yang paling angin je rasanyer... dia plak yang berdiri depan tv.. dapat tengok kepala dia je... ako dah baik punya tiket depan... lastly nak paksa dia tido.. ako tutup tv... hehehhehe... pastu ako terjaga dah jam 3 am... rupanyer ngan ako sekali baekkk punya tido.. babah dia usah citer lah.... dah jauh dah lelapnyer... hmm... tak dapat la ako nak celebrate merdeka ke 50 tahun... kalau tahun2 sebelum tu mesti ako paksa hubby ako bawak ako g ronda2 malam merdeka.. tapi bil