Skip to main content

Posts

Showing posts from October, 2009

sabtu... ujan.. malas...

hmmm.. nak kuar .. tengah pokai ni... la ni kat luar pun ujan walaupun tak lebat tapi gelapnyer macam dah nak malam sangat... ilya, tadi pagi lepas jebalik dari giant dan jenjalan mkat pasar tani terus tido... n masa breakfast tadi pagi alamak dia nampak plak pakcik tuada mjual kismis keluaran HPA rasanyer... satu botol RM10.... babah? nak tak nak belilah sebotol... kismis siap doa n tak boleh di langkah... cara pemakanan rasanyer minggu pertama 3 biji sehari sebelum makan.... lepas seminggu 5 biji.. minggu berikutnyer 7 biji... tapi..... dapat kat ilya.. bukan 3 biji... dia dok kat bangku balakang keta, botol kismis atas kusyen keta, dia baik punya menyandar ngap.. ngap.. ngap... ako usha je kat cermin.... hehehehehe.. mata dah pejam tapi mulut mengunyah tak berenti... ako nak cakap apa... ako biarkan je..... tu yang bila sampai bg makan ubat selesema n terus tido.... bangun je tadi terus tanya mama, ada masak nasik tak? nasi mmg dh masak, ikan ako rendam .. tapi belum masak lagik

Bila dah berjumpa....

Masih terngiang2 kat tinge ako ni… gelak si ina n mona… nyaring giler.. di tambah plak ngan anak-anak penyambung warisan kami… lebih 10 orang kanak2 riang gembira berkenal satu antara lain… tu pun kurang, kalau ikutkan perancangan lebih lagik… tapi nak wat cam na keta fadhil buat hal.. merajuk kot… terpaksalah tarik diri… Tingal kami 4 keluarga yang dah beranak pinak… Perjanjian yang dah di buat 2 minggu yang sudah, alhamdulillah erlaksana dengan jayanyer… Perjumpaan semula murid2 tua.. ahahahhahahaha… Famili ako, famili ina zakiah, famili apoi dan tuan umah bard. Kecoh giler… mula lah filem itam puti kar balik.. ako tak boleh tahan bila ina bukak citer jahat jahat manja ako masa sekolah rendah… ako ke ke yang jahat? Tak ako yang manja… ina kata ako sentiasa tak puas hati dengan potongan rambut dia dan rambut adik dia dan yang lawaknya rambut Yaa pun terlibat sama.. haahah

mata oh mata

ari tu janji nak upload gambar.. tapi memandangkan keja yang amat lah banyak kan,.. dan banyak yang tak terkejar.... sampai arini tak upload.. dan malam ni atau dah nak masuk subuh ni... mata ako masih tak boleh nak lelap lagik... rasanyer arini letih jugak badan... tengok ilya baik punya tido and babah nya dah berdengkur memacam lagu... apsal la ako masih macam ni lagik... adoi aiii mata.. tak kesian tuan ke... tidolah.... ni kalau dah tak boleh tido mulalah meneroka dari satu blog ke satu blog.. satu laman ke satu laman... tengok orang wat jahitan manik... rasa macam meleleh air liur nengok lawa sangat.... rasa macam la ni ako nak g ke kedai beli manik jahit... hehehehehe... ni sebenarnye tak ada menda nak tulih sangat pun.. tapi sebelum ako nak shutdown lap top, sesaja nak nulih jugak... sempat la jugak jenguk2 si darah manis tu punya blog... teruja.... teruja... ghairah sungguh dia sempena pertunagan dia ye... hehehehehe... ingat bertunang je ye... heheheheh

alkisah ujung mingggu

masa ni ayam taucu masih atas dapur... huhhuhuu letih jugak rasanyer... weekend ni mmg tak rehat... semalam seharian ako keluar ngan wanco ngan ayah ... cari barang untuk persiapan khawin muhamad... hehehehe.. best sebab ako cuma pilih amik .. pilih amik... pastu wanco bayar.. hehehe... bayangkan kuar umah jam 10.30 pagi balik ke umah jam 6 petang.. ako rasa kalau boleh ako nak pakai kasut roda je.. pergelangan kaki ako ni dah naik longgar dah. sampai je umah, hubby kena masak sbb dia cuma melepak kat umah... so mintak jasa baik tolong masak makan malam.... ako plak.. biasalah siapkan kotak hantaran sumer.... pastu hehehe.. azah call ajak g jugak g kawin helmie kat titiwangsa...azah pun.... wahhh diam diam berisi ye.. ako bgtau kat dia nanti kalau dah meletop jangan lupa bgtau ako. Sesaja je dia nak promote poster ni... tapi ni bukti kak yati pegi tau helmie.. hehehe maaf kondisi gambar amatlah tidak memuaskan.. tapi masih boleh di kenalikan??? wanco macam faham je... makanyer

gumbira kan

hmmm... sapa kata ako tak gumbira kat sini.... gumbira... gumbira sangat....

serasi

ok... ako dah mula rasa serasi kat sini... dah semakin selesa dan dah semakin tenang... rasanyer macam kurang skit gangguan talipon hehehehe...... seperti apa yg ako suarakan aritu.. ako mmg tak percaya ada makhluk yg akan berusaha mencapangkan telinga untuk menjawab panggilan... dan ako? huh.... ako kan lebih mudah berurusan dengan pihak yang satu lagik... so, itulah yang kita cari. dah ako tak nak citer lebih2... takziah kepada keluarga maklang di melaka atas pemergian paklang tengahari tadi. Maaf saya tak dapat menghadirkan diri. Cuma ghani yang balik ke kg dan akan kembali ke KL esok. Semoga keluarga maklang tabah menghadapi hari hari yang mendatang dan Allah tempatkan roh nya di kalangan orang2 yang beriman. ilya..... cepat sembuh ye

EL

Ako EL arini.... ad aje kat kat umah... Semalam balik keja masuk keta badan ilya panas sangat... alamak.... rasanya lama gak dia tak demam... terus ako dengan hubby bawak ke klinik.. ok.. suhu badan dia 39 darjah celcius... tinggi kan.. n bagi ilya tu mmg kalau demam mmg itulah suhu badannyer... Doktor terus decide masukkan ubat kat bontot.. kesian dia... tak menangis tapi ako tengok muka dia risau gile... dia still active walau demam... n kalau ako bgtau ako takut dia kena demam2 bermusim ni doktor slalu kata dia active cuma badan je panas.. so jangan risau.. bagi dia makan ubat and antibiotic yang di bekalkan insyaallah ok.. Mama mana yang tak risau kan... balik terus bagi mandi.. pstu ilya makan nasik skit meratah sotong, makan nugget minum susu.. n barulah tido.. so, macam mana tu kan ? tak sihat tapi makan ok... walaupun nugget tak habis seketul sotong tak abis seekor selera makan masih ada... Lepas makan ubat terus masuk tido.. Babah dia tido luar. Mama n ilya tido dalam bil

rasa hati

arini pindah lagik. semenjak ako keja kat sini ako tak tau dah berapa kali ako pindah n rasanyer tak terkira kot.... ako pindah ke sebelah je.. tapi ako tetap sedih.. ako tetap rasa tak selesa... ako tetap tak puas hati... ako mula rasa macam ako masuk kat kawasan orang, ako mula rasa tersisih dan ako mula rasa malu nak bergaul dengan bekas jiran jiran ako walaupun derang tak rasa macam tu kot... dan skang ako mula rasa setiap kali derang bercerita ako tak perlu tahu... ako rasa tersorok.... ye ako mula rasa macam melukut di tepi gantang.... samada itu hanya rasa atau kenyataan wallahualam...... mmg arini ako rasa sedih... esok? ako tetap ako, mana saja ako di letakkan ako ikut je... biarlah... keja kerana Allah... hari hari ako niat keja kerana Allah... Jaff selamatlah kita berjiran walau tak sama dengan jiran jiran yg lepas.