Skip to main content

Posts

Showing posts from November, 2011

Legalah skit...

cuti sekolah dah start... so jalan nak ke opis pegi balik dah tak jem cam slalu... tp rutin tetap sama sbb ilya ttp kena antar g nursery.. sekolah dia cum nursery.. Cuma, dari jumaat lepas dia di jangkiti chiken pox... sian dia.... dia mmg tak nak kena sbb takut berparut... tp yelah, dh musim.. ramai kenkawan dia kat sekolah kena n rasanyer dia antara yang terakhir kena.... so, isnin mama amik el.. selasa terpaksa antar dia ke umah maklong dia... sib baik mak long ada... dalam minggu ni dia ke sanalah... rasanyer by next week dah boleh ke nursery balik... lagi pun chiken pox tu dah mula mengering... Lastweek ahad, berdebar amik report card ilya... walaupun baru 5 tahun hehehehe... alhamdulillah sumer ok... n mama terharu dengan keputusan awak... walaupun banyak bercakap.... itu komen cikgu dia dari umur dia 4 tahun... mama terpaksa mengaku mmg dia kuat bercakap... tak tahu cam nak tutup mulut dia hehehehe... pencapaian dia tahun ni alhamdulillah lebih bagus dari tahun lepas... semua

minggu stresss !!! stress ke?

start semalam ilya ada exam... kikiki... cam lucu la jugak... semalam paper bahasa malaysia ngan sains... mula dia cuak gak, sbb cikgu kata cikgu tak tolong n jangan meniru... So, petang semalam amik dia cam biasa... tanya lah, boleh jawab ke... ilya kata ala match match je.. amboi cam senang beno je cara dia jawab... pastu tanya lagik, cikgu tak tolong ke? Dia kata tak, cikgu tido kat depan... aiiii macam citer p romli plak... Tapi malam tadi dia tido awai... amboiii... macam stress sangat je hehehehe... sebelum tido dia ada kata, "mama... malam semalam yaa tak rasa pun mama cium yaa... " "mama cium yaa time yaa dah tido.. yaa bukan sedar pun..." dia senyum n terus tertidur... lately ni mmg dia makin manja ngada... oh ye, tanya dia insyaallah nanti adik nak suh panggil yaa apa? kakak, kak long, yong, kak yong... dia kata panggil 'kakak' je... anak mama dah besar... dia exam sampai selasa depan.. sehari ada dua subjek... arini, english ngan fekah... h

sebulan je lagik...

pertama kali.... saya mintak maaf sngat atas kejadian pagi tadi... sungguh tak sengaja... maaf kan saya... maafkan saya ya ALLAH.... Tak pernah dalam seumur hidup saya berlaku cam tu... ------------------------------ Arini, genap 8bulan... semoga ALLAH permudahkan segalanyer... Semoga anak mama di permudahkan kelahirannyer, sihat tubuh badannyer, elok paras rupanyer, sempurna kejadiannyer, fasih lidahnyer, jadi anak yang beriman bertakwa taat pada mama n babah... aminnnnn...

habis bengkak bengkak mata dia.....

tpt kejadian : Umah jam kejadian : 6.30 ptg catatan : mama masuk je umah tengok ilya mata bengkak sangat.... mama ingat kena sakit mata... tanyalah babah kenapa mata dia... babah dia kata baru lepas menangis mengamuk... Laaaaa sampai camtu sekali bengkak mata... babah kata dia suh babah ajar homework matematik dia, tapi babah ajar tak sama macam cikgu dia ajar kat sekolah... Oklah, mama pun letak beg n tanya dia.. tengok buku maths dia... hmmmm...rasanyer soalan tu mmg agak susah untuk kanak kanak umur 5 tahun... penambahan duit note dari seringgit sampai seratus ringgit... rasanyer masa mama kecik2 dulu penambahan belum cecah angka ratus... patutlah... jenuh la jugak mama pujuk... janji mama ajar dia... tp dia dah jerit2 dulu tak nak g sekolah, tak suka cikgu huhuhuhuhu.... cam na tu... kenalah guna psikologi.... mama kata, ok mama ajar Yaa... nnt amik ruler n eraser princess yg pakngah bagi masa besday Yaa tu ye.. mama janji lepas mandi sumer mama ajar... dia senyap je... nangis