Skip to main content

Posts

Showing posts from April, 2010

tima kasih bos... dah terubat dah...

alhamdulillah syukur.. rezeki ALLAH. dah terawat dah kelukaan semalam...

retak hati tau bos

tadi tunggu punya tunggu, tunggu punya tunggu tak kunjung tiba pun.... sampai hati wat kami sumer macam ni... retak hati kami tak... retak hati kami... huaaaaaaaaaaaaaaaa penat kami tunggu tau bos...

kat opis....

ako sampai awal sbb ako drive.. jam 7.47am ako dah sampai.. tak plan pn nak bawak keta tapi sbb pagi tadi dah lambat n kesian rn hubby nak antar... so drive la sendiri.. drive sendiri ni ada pro and con dia... kalau drive cepat balik... cumanyer tak larat duit minyak n duit tol.. so kalau ako tumpangkan kenkawan jimat lah skit... ako tak tau kenapa ako malas sangat nak pegi keja skang ni... adakah di sebabkan persekitaran atau apa ako tak tau... dulu ako pernah keja lebih teruk dari skang... fizikal di gunakan mental pun sama.. tapi ako tak adalah sampai timbul perasaan skang ni... ya ALLAH... kuatkanlah semangat ako ni ya ALLAH... Lapangkanlah dada hambaMu ini ya ALLAH, berkatilah rezekiku ini Ya ALLAH, permudahkanlah setiap permasalahan ku ini Ya ALLAH... perkenankanlah doa ku ini Ya ALLAH.. tuhan yang maha mengetahui.... aminn

lagik dia datang...

hmmm..... ako tak tau lah kenapa... arini ako terpaksa mc kan diri .... ako rasa kulit kepala n merangkap rambut ako selang sehari ako shampoo dengan clairol punya shampu dan ako guna sunsilk punya conditioner... tapi kt situ jugak dia nak tumbuhnyer... dari semalam... dah berdenyut denyut.. nak tido pun terpaksa mengiring ke kiri je... sampai naik lenguh dah rasanyer... bila lenguh mengiring ako menelentang plak... masih berdenyut denyut... yg ako pelik tu jai adik ako tu... mandi 2 kali sehari je gamaknyer... tak da lah plak dia nak meninjau bertandang kt adik ako tu.. kat ako jugak yang dia minat.. dah naik malu nak ke klinik amik ubat sapu n antibiotik... mesti doktor akan cakap.. laaaa tumbuh lagik... :) ako rasa lepas ni ako nak farmasi cari shampoo.. kalau slalu orang beli shampu anti dandruff... kali ni ako nak cari shampoo anti 'bisul'... sbb la ni dia tumbuh kat belah kanan kepala ako nih.... sampai ke telinga rasa sakitnyer.... habislah kuota mc ako tahun nih...

gumbira

ako dah jumpa balik dia.... my best fren, ako rindu giler kat nko tau.... tak sangka kita jumpa balik... ako harap kali ni kita tak akan terputus hubungan lagik...

bulan bulan yg stresss bangat...

baru je abis odit.. internat audit... waaaaaa... stress nyer rasa... yelag baru je masuk keja ada audit... giler kelam kabut wat filling sumer... pastu ada masalah demi masalah menimpa... YA ALLAH permudahkan lah segalanye bagiku... pastu, la ni kat opis internet nak kata di haramkan langsung tu taklah.. tapi kena tegurlah pasal penggunaan internet yang 'terlampau'.. tah, pada ako ako guna je internet tapi rasanyer masih tak menjadi pihak pelampau... masih beretika.. masih tau ana yang patut mana yang tak... so, ramai la sangat yg tak pueh hati kat opis tu... bg ako senang je, ako follow je apa yang bos kata, ako akan bukak time bos bos tak ada.. n tak lah ako bukak sebesar besar alam kan... pandai makan pandaila simpan... kita ni kalau dengan api, kita tak boleh simbah dengan minyak tanah... tapi kita kena simbah ngan pasir... tak payah la nk cabar mencabar.. susah nanti... bukan la plak ako suh jadi macam lembubu yang di cucuk hidung.. cumanyer tahu bila kita kena bertinda

1st day keja lepas 2 minggu mc

ako hampir lupa password login pc ako.... n ako lupa terus password cms ako... macam lah ako cuti 2 bulan.... ke opis arini pakai serba merah untuk menunjukkan semngat untuk keja.... tapi oklaako dapat siap kan invoice, update payment, update release letter, filling sumer... esok? esok punya cerita... mau tido.... sweet dream yeahhh

sronok... n letih

makan makan kat kedai makan member, As malam tadi sebagaimana yg di janjikan kami berjumpa... mmg tak ramai tapi rasanyer macam ramai sangat dan hiruk pikuk... hehehehhe... insyaallah nanti kita jumpa lagik untuk satu sessi yang lebih ramai insyaallah... kat restoran ceria.... kami memang ceria..... lepas 17 tahun baru jumpa macam macam cerita... kenkawan nanti kita jumpa lagik ye....to apoi... thanks a lot..

aktiviti hari ni....

hmmm.... pantang pun dah habis... n kebetulan dalam minggu lepas bebudak jaman persekolahan ajak buat jumpa jumpa... so, oklah kebetulan plak mmg nak g umah abg ako kat shah alam... so insyaallah seperti yg di janjikan jam 8 malam ye teman teman.... tengoklah gambo sekolah ako... masa ni form 4 rasanyer... kemudian, kebetulan plak kawan lama hubby ako call la plak, kata ada kat rawang anak buah dia nak kawin.. so, jemput datang sekali.... memandangkan hubby ako pun lama tak jumpa dia dan may be rasa rindu pun membuak buak.... sonang sonang je hubby ako setuju... so, arini ako ke rawang dulu pastu lepak umah abg ako n malam baru kuar jumpa bebudak tu... semoga di permudahkan segala ye...

niat suci... teruskan

bila kita telah memilih dengan siapa kita berteman, dengan siapa kita berkasih.... sewajibnyer kita perlu ada cita cita untuk di satukan dalam ikatan yang sah sebagai suami isteri. apabila cinta kita lafazkan, sewajibnyer juga kita menerima seadanya pasangan kita. cinta dia diri kita akan sempurnakan dan cinta kita dia aka sempurnakan. Sungguh, pada tika bercinta semua indah... tak terlihat walau sebesar zarah pun apa kekurangan pasangan kita... pada tika ini rasa cinta lebih banyak dari 7 lautan di dunia. kenapa perlu kita takut, kenapa perlu kita rendah diri... kenapa perlu kita jadi hamba pada cinta tanpa ikatan sah.. sampai bila kita nak ikut telunjuk cinta tanpa ikatan... kita harus yakin dengan ciptaan ALLAH... kita harus yakin dengan takdir ALLAH... kenapa kita nak takut dengan bayang bayang kita sendiri... Ikatan perkahwinan bukan satu eksperimen... tapi ia satu kehidupan yang perlu di layari dengan baik hingga ke hujung perlabuhan... kenapa kita perlu gusar dengan keadaan

mc lagik seminggu

semalam g klinik... depan umah, klinik yg ako pergi sebelum ni untuk cek kandungan ako... doktor andi... doktor bg lagik seminggu, doktor kata rehat cukup cukup ok.... so, kakak (ilya) tak dapat adik lagik ye.. tak pa nanti ada ok.... friendly doctor. so, teman teman ako mc lagik seminggu ye.... ako tau keja memang banyak.... tapi ako nak wat camna, badan ni nak guna lama... insyaallah minggu depan kita jumpa n ako akan settlekan keja2 tu sumer... thanks tolong back up banyak keja ako ye...

jawab... jangan tak jawab

Sekarang ni kadang ako rasa nak pecah kepala.... bila dia balik sekolah atau sebelum tido ako nak dia diam kejap je... 3 minit pun jadilah.... ni tak, dari sebelum dia masuk pintu bila en hubby amik dari sekolah dah dengar dah dia bagi salam macam dalam citer syurga cinta.... sampailah masa dia nak melelapkan mata tak berenti renti dia bercakap... aduhaiiiii anak mama.... mama kena amik ubat genius la rasanyer... semalam ilya sibuk tanya babah keja apa.... "babah, kawan ya si Dina kecik tu taya babah keja apa," "babah keja kilang.." "keja akilang.. yaa tau la.. tapi kawan ya tanya si dina kecik tu, babah keja kilang apa," semangat betul dia. "babah, keja kilang biskut," kata babah.. ako gelak je... tau babah dia letih mengantuk. "kilang biskut? biskut apa? biskut lemak ke biskut manis babah," "biskut lemak," babah kata sambil senyum... oooo.. dia pun bangun.... puas hati agaknyer dengan jawapan babah dia tu... "ooooo

making of....

ako rasa ako dah sihat.... tapi badan ako tak taulah... sbb seminggu ni perjalan kaki ako hanya dalam rumah... ako tak masak, tak basuh kain, tak lipat kain, sumer tak... sumer cik hubby yg buat.. ako cuma siapkan ilya.. itupun untuk ke sekolah... tp arini mata ako dah rasa macam sakit je tengok habuk2 kat rak tv... cam ada sawang je kat syiling tu.... habuk kat bilik... alamak... maaf badan ako cuma menyapu kat runag tamu, dalam bilik n mana mana sawang yang ako tengok dah melambai lambai kegumbiraan ako nyahkan.... biar lapang sikit mata ako nih... itu je ako buat. takut la plak sbb belum pun cukup seminggu ako berpantang.... pastu ako dok ngadap tv n laptop... mata pandang laptop n telinga dengar tv.. tapi tersuka plak ngan making of 'semerah cinta stilletto'. Romantik komedi dari metrowealth.. patrick teoh. N pelakon dia biasalah Lisa Surihani, Farid Kamil, Cat Farish dan ramai lagik... hehehehe... kelakar..... bakal di tayangkan pada 8 april... bestkan kalau dapat ten