Skip to main content

oh mama suka... dia tak payah pakai pampers lagik.....


dah lama ako nak upload gambar ilya pakai bj sekolah dia... Haziq Kindergarden.... gambar ni masa mood dia baik sangat, sbb slalunyer ilya mmg liat nakl bangun pagi... skang ni perangai dia kalau nak g sekolah mesti nak dandan rambut.. aduhai.... kita dah la lambat kan.... nak dandan nak dandan dua plak tu.. kalau tak meraung raung.... so, ikutkan jelah....

slalu tengok gambar ilya dok tersengih sana, tersengih sinikan... hari ni mama berjaya snap gambar dia tengah nangis syahdu, maknanyer bukan nangis yang meraung... nangis syahdu sbb kena cubit sikit kat peha sbb nakal... sian kan... air mata berlinangan...... sora pun tak kuar.. kuar bunyik macam anak tikus tersepit je.. dan yang ini je sekeping yang ako dapat snap sbb waktu ni dia pejam mata kerana terlampau sayu.....hehehehehhehe
......................................................

teruja jgk mama nak menaip nih... dah lama nak try ilya tido tanpa pakai pampers.. tido malam... sbb sejak ilya umur 2 tahun 3 bulan ilya tak pakai pampers di siang hari dah berak n kencing kat bilik air... tapi malam kena pakai sbb dia tak tersedar kalau tak pakaikan pampers...
malam tadi, sebelum tido pujuk ilya g kencing dulu n bagitau kat ilya anak acik Roy dah tak pakai pampers dah... so, semangat la dia.... tengah malam ako rabalah jugak tilam, kot kot basah ke... alhamdulillah tak kencing... bila dia bangun pgi tadi pun excited bagitau dia dah macam anak acik Roy, tak payah pakai pampers lagik..

ni pun dah berapa kali bagitau dia tak nak pakai pampers bila tido kejap lagik... ok.. mama rasa ilya dah besar dah boleh dah... but kalau sesekali tu mama tak berapa kisah la kan...
i love u sayang

Comments

Rizziela said…
dah besar dah nak kak yati...kejap aja dah jadi anak dara
tu lah.. tak terasa pun... dah besar dah... hmmm... mana adik dia tak kunjung tiba ni... hihihi

Popular posts from this blog

Salam... Lama sungguh bersawang berhabuk blog ako ni.. tak tau kenapa malam ni terasa rindu.. rindu nak menulis rindu nak meluahkan.. Mungkin bila ako punya banyak landasan sosial... terlalai ako dengan adanya blog ni.. nanti ako jejak lagi ye... - Sekian-

mungkin cukup bagi ku...

Salam.... Mungkin ini yg terbaik buat ako dan suami... Serik? Itu cuma 5% je kot... Tp selebihnya adalah redha dan pasrah. Aku yakin dengan takdir Allah swt dan ako tau Dia tahu apa yg terbaik untuk setiap hambaNya. 4 kali ako alami perkara yg sama... Mungkin itu dugaan Allah pada ako kerana ako tak pernah alami sakit melahirkan.. Dan Allah bg ako rasai bagaimana rasanya sakit keguguran... Ako redha kerana ako berdoa moga sakit itu akan menghapuskan dosa dosa kecil ako... sapa yg tak inginkan zuriat lagi? Pasti ako nak.. Tp rezeki tidak memihak kepada ako.. Dan rasanya untuk hamil lg ketika usia semakin banyak... Semakin banyak pula risiko buat si mama dan si anak... Tapi kiranya Allah mengurniakan buat ako dan suami xkan mungkin ako tolak.. Ako teruma dgn penuh syukur.. Alhamdulillah... Kini ako berehat - Ada hikmahnya cuti sekolah di lanjutkan. -mama-#dalampantang.